Zwanger worden na een buitenbaarmoederlijke zwangerschap

Hallo allemaal,

Moeder van een gezonde zoon van 5, kinderwens voor een tweede. Inmiddels 2 miskramen verder, die er al behoorlijk inhakte, maar ook een buitenbaarmoederlijke zwangerschap, waardoor er een eileider verwijderd is. Sindsdien lichamelijk veel last (gehad), vreselijk heftige eisprong (ik word er ziek van) en veel stemmingswisselingen.

De operatie is 8 maanden geleden gebeurd, sinds een maand of 4 is de kinderwens weer aanwezig en durf ik het lichamelijk aan. Mentaal kan ik het weer, ik weet wat ik lastig vind, accepteer dat en ga daar open mee om.Maar het lijkt wel of mijn lichaam het niet kan. Klinkt heel verwend, maar was elke keer ( zoon en 2 mk's) snel zwanger en nu, alle symptomen, inclusief overtijd zijn, maar elke keer komt de menstruatie is zijn hevigheid weer.

Graag zou ik verhalen willen horen hoe het anderen verging na de bbz en wanneer was er weer sprake van een zwangerschap??

Groetjes, Sun

5 miskramen gehad, 2 voor onze dochter en 3 in miskramen in een half jaar tijd. Waarvan 1 verdenking op bbz maar gelukkig niet dus daar kan ik je verder geen ervaring over geven.
Wel allerlei onderzoeken gehad vanwege de miskramen, nooit niks uitgekomen.
Nu 22 weken zwanger van onze 2e dochter.
Ik hou het er maar op dat jongens niet blijven plakken ;).
Onze dochter is een iets later dan een maand na de laatste miskraam verwekt. 1 menstruatie er tussen laten zitten.

Hou moed en geef jezelf de tijd, 4 maanden is nog erg kort

he sun,

ik heb hetzelfde als jij gehad, ook een buitenbaarmoederlijke zwangerschap, 1 eileider weggehaald.

heb zeker een jaar enorme buikpijn gehad en af en toe nog steeds, het is nu 2,5 jaar geleden en mijn lichaam lijkt er nog steeds niet klaar voor. heb een hsg onderzoek gehad in ziekenhuis. niet prettig maar het schijnt te werken. moet je maar is googlen.. mijn ervaring van dit onderzoek: op het moment dat je het onderzoek ondergaat is het pijnlijk en dan ben je weer 2 dagen ongesteld, tenminste bloedverlies. dat zorgt er voor dat verklevingen e.d. na de operatie wat minder worden en daardoor meer kans op zwangerschap..

ik zou tegen je willen zeggen, geef je zelf een beetje tijd, ik dacht ook dat ik er klaar voor was na 4 maanden maar dat was absoluut niet zo bleek later wel..

Terug
Bovenaan