zwanger worden na een curettage

hallo allemaal,

Na 23 weken zwangerschap ben ik bevallen van een prachtige dochter die helaas geen levenskans had. na de bevalling heb ik een curettage gehad. Anders dan de meesten op deze site wil ik nog even niet zwanger worden. Ik wil alleen ook niet de pil gebruiken en een condoom vinden we beiden niet fijn, dus hebben we besloten het op de ouderwetse manier te doen.
Wie kan mij vertellen vanaf welke datum ik moet rekenen om mijn vruchtbare dagen te weten (ik ben heel regelmatig). moet ik rekenen vanaf dag geboorte of vanaf dag curettage.
alvast bedankt.

Ten eerste mijn medeleven want dit moet wel heel heftig geweest zijn.
Ik heb een andere cyclus gekregen na de curretage en vele anderen ook. Ik zou dus even niet van je oude cyclus uitgaan. Ook verschilt het nogal hoe snel je weer ongesteld gaat worden.
Bij de één is dat na 4 weken bij een ander duurt het wel 2 maanden.
Ik zou dus even niet van berekeningen uitgaan.
Ik kan me voorstellen dat je even niet zwanger wilt worden en condooms vind ik ook niets maar als je echt niet zwanger wilt worden zou ik jullie methode nu even niet gokken.
Je zou de huisarts of gyn. kunnen vragen wat verder mogelijk is.
STerkte!
Groetjes van Caroline

Goh joh wat heftig ik ben er even stil van. Ik wil net als jij ook even niet zwanger raken (in 2 maanden tijd 2 miskramen) en wij zitten met hetzelfde probleem. Wij hebben besloten om maar even voor het zingen de kerk uit te gaan (weet ook wel dat dit niet 100% is) maar een eventuele andere mogelijkheid is een pessarium.

Ik wens je heel veel sterkte en geluk.

Corina

Heel veel sterkte hoor. Ik wou ook niet gelijk na mijn miskraam zwanger worden. En we hebben ook daarom in het begin een condoom gebruikt. Ook al is dat niet ideaal. Ik was voor de miskraam ook heel regelmatig en daarna niet. Ik denk dat je pas weer na 2 menstruaties weer een beetje kan bepalen wanneer je vruchtbare dagen ongeveer zijn. Voor het zingen de ker uit is zeker niet 100% veilig. Maar wij hebben ook maar af en toe een beetje de gok genomen om het zonder condoom te doen.
Heel veel sterkte met het verwerken van de vroeggeboorte van jullie kindje. Want dat is niet niks.

ik zou die methode ook niet gokken,want dat is heel erg riskant,want de ene maand kan je eisprong wel anders zijn dan de andere maand.neem anders een pesarium?of een spiraaltje,sterkte met je verdriet,het is heel erg om zoiets mee te maken.

Terug
Bovenaan