Ik ben 6 weken geleden bevallen van een dochter, met 23 weken zwangerschap.
We kwamen er met de 20 echo er achter dat ze een hart afwijking had.
Na veel onderzoeken bleek dat ze waarschijnlijk geen bloedvaten had van hart naar de longen en van de longen terug naar het hart.
Haar longetjes waren ook heel erg klein.
Toen wij hoorden dat onze kleine meid niet levensvatbaar zou zijn, hebben wij er voor gekozen om haar geboren te laten worden.
Het leek mij zo zwaar om de zwangerschap te voldragen met het idee dat ze het niet zou gaan halen en niet zelf zou kunnen ademen.
De bevalling was een hele ervaring en ze was zo ontzettend mooi.
Af en toe vind ik het verwerken en het een plek kunnen erg moeilijk.
Maar mij wens om moeder te worden wordt alleen nog maar groter.
Hebben jullie dat ook?
En heeft 1 van jullie ook ervaring met een uitstrijkje na de bevalling?
Heb vorig jaar een uitstrijkje gehad omdat ik dertig was geworden en daar kwam pap 2 uit en werd toen door gestuurd naar het ziekenhuis en hebben ze colposcopie gedaan en daar kwam cin2 uit en moest eigenlijk voor verder onderzoeken maar we kwamen er achter dat ik zwanger was.
Over 3 weken mag ik voor mijn uitstrijkje en vind het best spannend wat daar uit komt.
Ik hoop stiekem dat er iets positiefs uit komt dat er niets meer aan de hand is zeg maar.
Wie heeft hier ervaring mee?
We kwamen er met de 20 echo er achter dat ze een hart afwijking had.
Na veel onderzoeken bleek dat ze waarschijnlijk geen bloedvaten had van hart naar de longen en van de longen terug naar het hart.
Haar longetjes waren ook heel erg klein.
Toen wij hoorden dat onze kleine meid niet levensvatbaar zou zijn, hebben wij er voor gekozen om haar geboren te laten worden.
Het leek mij zo zwaar om de zwangerschap te voldragen met het idee dat ze het niet zou gaan halen en niet zelf zou kunnen ademen.
De bevalling was een hele ervaring en ze was zo ontzettend mooi.
Af en toe vind ik het verwerken en het een plek kunnen erg moeilijk.
Maar mij wens om moeder te worden wordt alleen nog maar groter.
Hebben jullie dat ook?
En heeft 1 van jullie ook ervaring met een uitstrijkje na de bevalling?
Heb vorig jaar een uitstrijkje gehad omdat ik dertig was geworden en daar kwam pap 2 uit en werd toen door gestuurd naar het ziekenhuis en hebben ze colposcopie gedaan en daar kwam cin2 uit en moest eigenlijk voor verder onderzoeken maar we kwamen er achter dat ik zwanger was.
Over 3 weken mag ik voor mijn uitstrijkje en vind het best spannend wat daar uit komt.
Ik hoop stiekem dat er iets positiefs uit komt dat er niets meer aan de hand is zeg maar.
Wie heeft hier ervaring mee?