zwanger worden na een doodgeboren kindje

A

Anoniem

Guest
Hallo Allemaal,

Tot onze grote spijt is ons tweede kindje vorige jaar na precies 40 weken zwangerschap doodgeboren. We hebben een hele droevige tijd achter de rug (en nog steeds kennen we dalen) maar toch willen we weer zwanger worden. Zijn er ook meiden die iets soorts gelijks hebben meegemaakt en weer zwanger willen worden? Ik kan me namelijk voorstellen dat de volgende zwangerschap geen onbezorgde zwangerschap zal zijn.

Groetjes Fleur

Hallo Fleur,

Wat zullen jullie een vreselijke tijd achter de rug hebben. Ik heb jullie ervaring niet meegemaakt, dus kan er niet met je over praten, maar ik wilde je wel even laten weten dat er ook een "verlies en verdrietforum" is, waar ook vrouwen schrijven die soortgelijks hebben meegemaakt. En misschien vind je ook lotgenoten op het "zwanger worden na een miskraam"forum, hoewel je natuurlijk niet direct een miskraam hebt meegemaakt.
Veel sterkte en hopelijk kan je snel een gezond kindje in je armen houden.

Groetjes, Esk

Hallo Fleur!!!

Pfff heftig zeg!!!! Het lijkt me vreselijk!!!!!
Ik heb nu net een miskraam gehad met 7,5 week, vind ik al heftig, maar na 40 wkeen lijkt me helemaal vreselijk!!!
Ik kan je ervaring dus niet echt delen,maar hoop dat het weer gaat lukken voor je!!
Het zal een andere zwangerschap zijn misschien, dat vind ik nu a zwanger worden is stap 1 maar zwanger blijven is stap 2.... en dat zal zeker gelden voor jou!!!
maar ik hoop het wel voor je en dat het dan goed mag gaan!!

Groetjes, Marieke

Hi Fleur, ik las je post en wou je ff hart onder de riem steken. Wat een heftige tijd voor jullie zeg. Het roept vragen op zoals wat ging er mis. Misschien wil je daar (nog) niet over praten. Hoelang is het geleden? In welke ronde mochten jullie toen zwanger worden.

Ik wens jullie heel veel kracht, liefde en warmte en hopelijk snel zwanger mogen worden van een klein gezond wondertje die jullie in de arme mogen houden.

Liefs Nathalie

hoi fleur,

ik vind het altijd zo moeilijk om hiervoor de juiste woorden te vinden.
ik wil jullie graag heel veel sterkte wensen met het opnieuw zwanger worden.
ik begrijp dat dat een heel ingrijpende tijd is en word. en waarschijnlijk zo blijft.

ik heb het zelf niet meegemaakt, maar me nichtje wel. zij is na doodgeboorte van haar kindje weer zwanger geworden. zij was 8 maanden en twee weken toen het gebeurde. Ze heeft het tijdens nieuwe zwangerschap soms ook moeilijk gehad, maar met extra controle heeft ze nu een gezonde zoon van bijna 3.

heel veel sterkte meid, in deze moeilijke tijden.

liefs

Terug
Bovenaan