zwanger worden na een ernstige zwangerschapsvergiftiging?????

A

Anoniem

Guest
Hoi (aanstaande) mama's,

Ik ben moeder van een heel erg lief prachtig dochtertje. En zou het leuk vinden als zij er over niet al te lange tijd een broertje of zusje bij zou krijgen. Alleen durf ik niet meer....

Mij vorige (en eerste) zwangerschap is met 36 weken beeindigd omdat ik een ernstige vorm van zwangerschapsvergiftiging had. Ik heb een poos in het ziekenhuis gelegen en ik was heel erg bang dat ik het niet zou halen. Gelukkig is dat wel goed gekomen en mijn dochtertje heeft er gelukkig ook niet onder geleden. Ik heb hierna nog maanden last gehad van een hoge bloeddruk wat ik zelf ook heel beangstigend vond en nog is deze niet zoals hij zijn moet.

Ik durf dus gewoon niet opnieuw zwanger te worden in de veronderstelling dat me dat zo nog een keer zou kunnen overkomen, maar toch lijkt het me heerlijk om er weer een kindje bij te krijgen.

Wie kent dit? Ik hoop alsjeblieft op een antwoord want het houdt mij op dit moment zo ongeveer dag en nacht bezig.

Alvast enorm bedankt!

hoi,
ik heb geen zwangerschapsvergiftiging gehad,dus ik weet ook niet precies hoe jij dat ervaren heb.
wel heb ik voor de zwangerschap van mijn dochtertje(nu bijna 4 jaar) wel twee keer een miskraam gehad.
ik kan me dan ook wel een bepaalde angst voorstellen, ik ben niet alleen bezig met het feit,dat of ik zwanger ben,maar ook ofdat het wel goed gaat als het zover is.
ik neem aan dat jouw verloskundige of ha bij een volgende zwangerschap jou gezondheid erg in de gaten gaat houden en bij het minste geringste ze wat gaan ondernemen.
ook zullen ze wel preventieve adviesen geven.
ik vind dat we ons niet altijd moeten laten leiden door onze angsten,want elke zwangerschap is anders en zeg nou zelf de verantwoordelijkheid over een klein mensje is ook heel beangstigend,maar daar gaan we ook voor.
nou, wel een lang vehaal, ik hoop dat je er wat aan heb en dat je ook snel voor jezelf gerust bent in je keuze
groetjes jook

Hoi,ik denk dat dit een vraag is die je eens aan je huisarts of verloskundige moet voorleggen,misschien dat die jou hier goede info over kunnen geven en eventueel adviezen.
Groetjes Cat

Een goede vriendin van mij heeft met haar eerste kindje HELLP gehad. Het is op het randje goed gegaan. Toch heeft zij nog een tweede en derde kindje gekregen, waarvan beide zwangerschappen goed zijn verlopen. Volgens mij hoeft het niet te betekenen dat een volgende keer ook weer in een vergiftiging of erger zal eindigen.

Maar inderdaad kun je voor de zekerheid beter even  de gyn die je de vorige keer heeft geholpen bij de bevalling van je eerste kindje, die zal je als geen ander goede info kunnen geven!

Succes!

Probeer ervoor te zorgen dat je bij een volgende zwangerschap onder begeleiding van een gynacoloog komt en niet bij een verloskundige, je wordt dan beter in de gaten gehouden en je kindje ook!!~Ook kan je dan vaak vaker terecht dan bij een verloskundige. Meestal is het zo wanneer je zwangerschap niet voorspoedig is verlopen dat je bij iedere volgende zwangerschap onder begeleiding van een gynacoloog komt!
Als je wilt kun je natuurlijk altijd al voordat je zwnager bent hier met een huisarts of gynacoloog over praten! Dan kunnen ze je zwangerschap vanaf het begin goed begeleiden...
Ik hoop dat je hier iets aan hebt.
Sterkte!
Luus

Terug
Bovenaan