Zwanger worden na een keizersnede

A

Anoniem

Guest
Hallo dames,

Een jaar geleden ben ik bevallen via een keizersnede, nu lees ik best vaak dat zwanger worden na een keizersnede wat moeilijker kan gaan. Ik heb regelmatig buikklachten meestal halverwege in mijn cyclus verder heb ik wel een mooie regelmatige cyclus van 28 dagen. Door ovulatietesten weet ik dat mijn eisprong laat is, pas op de 17e of 18e dag komt de test met een positief resultaat en gek genoeg wordt ik dan wel precies op dag 28 ongesteld. Volgens mijn huisarts moet het geen probleem zijn om opnieuw zwanger te raken maar toch ben ik er niet gerust op en ik wil ook geen zeurpiet zijn maar ik zou het prettig vinden als een gynaecoloog er eens naar keek. Mijn leeftijd (35) maakt dat ik haast heb, elke maand dat het niet raak is ervaar ik echt als gemiste kans en zeker als het misschien toch niet helemaal ok is in mijn baarmoeder. Wie heeft nog meer buikklachten na een keizersnede en werd toch gewoon weer zwanger? Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Groetjes,

Puk

Hoi Puk,

Ik weet niet of je hier veel aan hebt, want die buikklachten had ik ook al toen ik van de eerste zwanger wilde raken. Maar ik denk de buikklachten van jou wel te herkennen.
Ik heb met de eerste dus ook een (uiteindelijk acute) KS gehad en toen wij eenmaal besloten hadden voor een 2de te gaan was ik 3 maanden later zwanger.
Maar ik had daarvoor dus wel precies dezelfde gedachte als jij. Die pijnklachten in combinatie met de KS.
Nu heb ik inmiddels 2 prachtige kindjes (allebei KS, waarvan 2de gepland) heb ik weer de wens voor een kindje en weer dezelfde gedachten. Ik hoop maar dat ik het weer mis heb en ik snel in verwachting mag raken (dit is onze 2de ronde). Ik wordt trouwens volgende maand ook alweer 34.

Hoe lang zijn jullie nu bezig?
Als je het echt niet vetrpouwd zou ik het gewoon eens met je HA bespreken. Misschien dat die je gerust kan stellen.
Hopelijk is het allemaal niet nodig en ben je snel zwanger!
Heel veel succes!

Hoi Suusie,

Ik ben al weer 35 jaar en zat nu in de 2e ronde voor mijn 2e kindje maar nu heb ik dus een hele vage streep op een Kruidvattest en ik weet niet wat ik er van moet denken. Nog steeds niet ongesteld maar ik moet komende maandag naar de HA en dan kan ik dit gelijk op tafel gooien want hier wordt je helemaal hartstikke onzeker door. Goed om te lezen dat je in ieder geval 2 gezonde kindjes hebt gekregen met KZ   het kan dus allemaal wel ondanks de buikklachten!

Groetjes,

Puk

Terug
Bovenaan