Zwanger worden na een keizersnede

<p>Hoi, </p><p>ik heb in 2018 een keizersnede gehad. We zijn nu voor een tweede bezig. Van de eerste was ik snel zwanger. Nu zijn we nog niet heel lang bezig hoor, maar ik kwam er met toeval achter dat ik een niche heb (inwendige littekenbreuk). Ik had een implanon, 9 maanden ongesteld geweest, om één en ander uit te sluiten voor echo geweest. Geen verklaring voor bloedverlies gevonden werd me gezegd, alleen een niche wat ervoor kan zorgen dat je langer bloedverlies hebt door ophoping in de holte. Maar goed…..ik heb gegoogled hierover en lees dat er mogelijk een kans is op verminderde vruchtbaarheid. Ik zou graag eens willen weten wie er na een eerdere keizersnede weer zwanger is geworden, hoelang dat duurde en of je ook een niche of verklevingen hebt. <br /><br />Ik maak me nu nog geen zorgen, we zijn nog maar 5 maanden bezig, maar toch…wil wel wat ervaringen horen. Ook vooral nu mijn eisprong zo enorm pijnlijk is en enorm steekt rond mijn litteken. </p>
 
Ik heb in maart 2020 een keizersnede gehad en kwam er in november 2020 achter dat ik weer zwanger was, had nog niet gemenstrueerd sinds de bevalling. Helaas werd het wel een miskraam, en na herstel sinds april weer aan het proberen, maar helaas zonder succes tot nu toe. Volgens mij waren er bij mij geen bijzonderheden gezien op de echo's, wel het litteken uiteraard. Maar die echo's waren bij mij dus vanwege zwangerschap en later na de curettage, dus ik weet ook niet echt of ze er specifiek naar gezocht hebben. Steken rondom het litteken herken ik niet, maar rondom de eisprong voel ik ook vanalles inwendig. 
 
Hoi Fabienne,
Ik heb in 2017 een keizersnede gehad. En nu in maart een keizersnede gehad. Ik was bij de eerste de 2de poging zwanger en met de 2de ook met de 2de poging zwanger. Dus bij mij maakte het geen verschil, tijdens de 2de keizersnede kwamen ze een hoop verklevingen tegen en die hebben ze gelijk weggehaald. Ik heb altijd wel steekjes rondom m'n litteken gehad. Succes!
 
Ik heb in 2018 een kz gehad en ook een niche aan overgehouden. Ik had er gelukkig geen klachten van. Wel duurde het dik 2 jaar om weer zwanger te raken maar dat had andere oorzaken.
Nu ben ik dmv ivf 21 weken zwanger.
Ze zagen bij ons tijdens de echo's ook geen bijzonderheden wat betreft de niche. Als er vocht in de baarmoeder blijft staan tijdens de cyclus kan een eitje moeilijk nestelen dat zou dus een symptoom kunnen zijn. Maar was bij ons niet zo.

Het amc is veel onderzoeken aan het doen naar niches dus eventueel zou je daar eens kunnen informeren.
 
Ik ben in oktober 2019 bevallen via een keizersnede. We zijn vorige maand weer begonnen voor een tweede en het was meteen de eerste ronde raak. Ik ben verder niet bekend met een verkleving of iets dergelijks in mijn buik
 
Hier een keizersnede in september 2019. Nu inmiddels zwanger van ons tweede kindje, sneller dan bij het “proberen” van ons eerste kindje, in 2 rondes raak.
 
Ik vraag me precies hetzelfde af! Ik heb in april 2020 een keizersnede gehad. Toen makkelijk zwanger geworden in ronde 2 na het stoppen met de pil. Nu inmiddels 'al' in ronde 5 voor een tweede kindje. Ik weet dat dit echt nog niet lang is, maar toch heb ik de angst dat er iets mis is en het niet gaat lukken. Ik ben nooit meer gezien na de keizersnede, vanwege corona ging de nacontrole telefonisch. Dat maakt de twijfel alleen nog maar groter......
 
[quote quote=10465868]Ik vraag me precies hetzelfde af! Ik heb in april 2020 een keizersnede gehad. Toen makkelijk zwanger geworden in ronde 2 na het stoppen met de pil. Nu inmiddels 'al' in ronde 5 voor een rede kindje. Ik weet dat dit echt nog niet lang is, maar toch heb ik de angst dat er iets mis is en het niet gaat lukken. Ik ben nooit meer gezien na de keizersnede, vanwege corona ging de nacontrole telefonisch. Dat maakt de twijfel alleen nog maar groter......[/quote]Ik heb bij de eerste de nacontrole wel gehad bij de tweede ook telefonisch. Het sloeg helemaal nergens op die "nacontrole" ze hebben niet eens naar het litteken gekeken ze vroegen of ik er nog last van had en hoe ik het allemaal ervaren had en voor een eventuele volgende keer.... allemaal dat soort dingen dusja een echte controle van iets kan je het niet noemen.
 
Terug
Bovenaan