Zwanger worden na een miskraam/ curretage

A

Anoniem

Guest
<p>Hee meiden!</p><p>Begin deze maand bleek bij de 12-weken echo dat ons derde kindje was overleden. Na het verdriet hierover volgde een spoedcurretage na teveel bloedverlies door de tabletten.</p><p>De wens voor een derde kindje is er nog steeds en zijn we het voorzichtig weer aan het proberen! Ik heb nog geen menstruatie gehad dus nog geen benul van m’n cyclus. <br />Zijn er meer meiden in hetzelfde schuitje? Heb je ervaringsverhalen? Tips? Ik ben benieuwd!</p>

Hoi nieuwelente, hier min of meer hetzelfde. Bij ons ging het om het tweede kindje (wel al de 5e zwangerschap, onze eerste was het resultaat van de 4e zwangerschap), de termijnecho was eind december, en ik heb een spontane miskraam afgewacht, die begin deze maand eindigde met een spoedcurettage door teveel bloedverlies. Na een ijzerinfuus weer naar huis gegaan, maar een paar dagen later met infectie toch weer opgenomen geweest in het ziekenhuis en wederom bloedtransfusie besproken, maar toch gekozen voor proberen zelf erbovenop te komen (ik bewaar dat liever voor als het een keer echt accuut levensbedreigend is). Mijn Hb is nog steeds ver onder de ondergrens (4.7 bij de laatste meting), dus wat dat betreft mag die menstruatie van mij nog wel even uitblijven, al is dat wel zuur gezien de wens voor een tweede er niet minder om is. Wij moeten nog even wachten voordat we het weer kunnen gaan proberen.

Heel veel sterkte nog met het verlies en hopelijk komt je cyclus snel weer op gang en mag het snel lukken om jullie derde kindje te krijgen!

He meis,

Ik zit nu precies in hetzelfde schuitje. Miskraam afgelopen donderdag gehad met de medicatie en ben nog aan het bloeden ervan. Wordt wel elke dag wat minder gelukkig. 9 februari pas de controle echo of ik helemaal schoon ben. Ik wacht de echo sowieso nog even af, om te voorkomen dat ik straks een nieuw vruchtje heb en de gyn. dan zegt dat ik niet schoon ben en alsnog een curretage moet.

Ik wil eigenlijk niet wachten op een nieuwe menstruatie dus als de echo goed nieuws is, gaan we het meteen gezellig maken. Dan gewoon om de 2/3 dagen tot dat ik ongesteld wordt (of niet).
Ook ga ik na de echo nog even een test doen om te kijken of deze nog positief is of niet. Dat is dan ook wat makkelijker om zo te achterhalen of je voor je menstruatie alweer zwanger bent geworden of niet.

Hopelijk mogen we snel weer goed nieuws delen en wordt het een gezonde zwangerschap!

Heel veel sterkte de komende tijd. Het brengt veel verdriet met zich mee, dus even een digitale knuffel voor jou en alle andere dames die hieronder hun verhaal hebben gedeeld.

Hier ook helaas een ervaringsverhaal.

Afgelopen april de tweede miskraam gehad voor ons eerste kindje met 9 weken. Miskraam is spontaan op gang gekomen, maar ook opgenomen in het ziekenhuis door teveel bloedverlies. Curretage is uiteindelijk niet nodig geweest, maar bij de controle echo na 2 weken bleken er toch nog resten te zitten.

Medicatie gekregen en na 2 weken nog niet volledig 'schoon' maar het laatste beetje zou er met de eerste menstruatie uitkomen. Dit is ook gebeurd.

Al met al een lange slopende tijd geweest en half juni eindelijk weer verder met onze kinderwens. Helaas tot op heden geen nieuwe zwangerschap nog... maar wie weet volgende week

Fingers crossed❤

Wat ontzettend verdrietig dat je een miskraam hebt gehad. Ik heb eerder dit jaar ook een curretage gehad na een miskraam en wilde ook niet een cyclus afwachten met weer opnieuw proberen zwanger te worden. Ik ben uiteindelijk ook niet meer ongesteld geworden, omdat ik gelukkig direct weer zwanger was. 
Het enige lastige daaraan is dat je niet goed kunt berekenen hoe lang je zwanger bent, maar dat was voor mij geen probleem. Ik vond deze zwangerschap ook wel veel spannender dan mijn eerste zwangerschap. Nu ben ik de 20 weken gepasseerd en voel ik de baby dagelijks, dus nu kan ik pas echt ervan genieten. Dat is voor mij wel echt een verschil met de zwangerschap die ik voor de miskraam had en de zwangerschap nu. 
Hopelijk hebben jullie allemaal ook snel weer een goede zwangerschap! 

Jeetje, wat een weg hebben jullie al afgelegd zeg! Wat verdrietig... nu moeten wachten om voor een tweede te mogen gaan lijkt me ook moeilijk. Dankjewel voor je verhaal en ik hoop met je mee dat je hb snel weer op peil is. Liefs!

Dankjewel voor jullie verhalen! Wat een verschil in verhalen, toch is het verdriet wel hetzelfde overal... wij hebben ook min of meer besloten geen menstruatie af te wachten en hebben het nu om de paar dagen gezellig. Ik hoop natuurlijk dat m’n menstruatie, die volgens de gyn na een week of 5/6 er weer zou moeten zijn, uitblijft maar realiseer me ook dat het ook weer langer kan duren. Heel veel sterkte en liefs voor iedereen!

Wat heerlijk voor je dat je zo snel weer zwanger was en nu al zoveel weken. Gefeliciteerd! Ik lees meer van dit soort verhalen en blijf duimen voor mezelf? lekker genieten van alle schopjes, een fijner gevoel is er niet!

Terug
Bovenaan