Zwanger worden na een miskraam

<p>Hoi allemaal, </p><p>Dit is mijn eerste keer op een forum dus het voelt nog een beetje onwennig, maar ik dacht ik probeer het eens. Ik zit namelijk de laatste tijd niet heel goed in m'n vel en in mijn omgeving heb ik niet echt mensen waar ik goed mee kan praten die ervaring hebben met zwanger worden/zijn. Dus wie weet dat iemand van jullie wat opbeurende woorden of tips voor me heeft. </p><p>Mijn vriend en ik proberen sinds vorig jaar zomer ons eerste kindje te krijgen (of hoe je dat ook zegt). Vorig jaar was het meteen de eerste keer raak, wat waren we gelukkig. Helaas is bij 6 weken en 4 dagen het kindje gestopt met groeien en is het uiteindelijk uitgelopen op een miskraam. Het heeft heel lang geduurd voordat mijn lichaam eindelijk hersteld was. Eerst heb ik die pilletjes geprobeerd om een miskraam op te wekken, daarna nog een curretage,  daarna nog een hysteroscopie en toen zat er uiteindelijk nog steeds een "restje". Na bijna 3 maanden was mijn baarmoeder eindelijk weer "schoon". We hebben toen nog even gewacht met weer proberen zwanger te worden. Ik had het er emotioneel heel moeilijk mee en ook mijn lichaam heeft een flinke klap gehad van al dat gerommel in mijn baarmoeder steeds. </p><p>Sinds maart zijn we weer actief aan het proberen zwanger te worden. Nu ongeveer een half jaar. Helaas is dit nog steeds niet gelukt. Voor mijn miskraam had ik een hele stipte cyclus van 28 dagen. Tegenwoordig kan ik er geen touw aan vastknopen. De ene maand duurt hij 28 dagen, dan 31, dan 25. Ovulatietesten zijn altijd negatief terwijl ik sommige maanden wel duidelijk de eisprong voel. </p><p>Ik word er zelf een beetje moedeloos en onzeker van. Ik ben 28 jaar dus veel mensen van mijn leeftijd in mijn omgeving worden zwanger. Ik merk dat ik het er steeds moeilijker mee heb als er weer iemand zwanger is. Ik gun het iedereen, die paar weken dat ik dacht dat ik een kindje zou krijgen waren de mooiste weken van mijn leven. Maar als je het zelf zo graag wil is het moeilijk om iedere keer maar weer blij te zijn voor iedereen. </p><p style="text-align: right;">Ik vroeg me af of hier mensen zijn die iets soortgelijks doormaken of doorgemaakt hebben. Hoe gaan jullie hiermee om? En hebben jullie nog tips die ik kan proberen om iets van mn cyclus te begrijpen? Ik heb me een beetje verdiept in die temperatuurmethode, maar wat ik ervan begreep is dat je eigenlijk pas achteraf weet dat je je eisprong hebt gehad. Niet heel effectief lijkt mij. Maar misschien hebben jullie hier ervaring mee? </p><p>Ik hoop dat er iemand is die me wil en kan helpen. Misschien geeft het me een beetje rust en wordt het proberen weer leuk. Ik weet dat je eigenlijk heel relaxt erin moet staan en je er niet te druk om moet maken. Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Vooral omdat ik nu heb gevoeld hoe het is om zwanger te zijn. Maar ook die onzekerheid en kwetsbaarheid ken van het mooie wonder dat leven creëren is. </p>
 
Hoi hoi, 
Helemaal soortgelijk is het niet, maar ik ben ook al sinds vorige zomer bezig. Helaas negen maanden geprobeerd en niet zwanger. In juli werd ik zwanger in de tiende maand. Helaas werd dit na zes weken een miskraam. Ik merk dat ik dezelfde gevoelens heb als jij. Ik ben veel shagrijnig en heb nergens zin in. Het beheerst stiekem toch je leven en om me heen raakt iedereen maar zwanger. Ik gun het ze van harte, echt waar, maar het maakt me wel verdrietig omdat wij het nog niet mogen ervaren.
Qua cyclus kan het temperaturen wel handig zijn. Ik heb het een paar maanden gedaan en toen ingevuld in een app. Het gaf duidelijk aan wanneer de eisprong geweest was. Dit is inderdaad wel pas achteraf. Ik wist na een paar maanden wel een soort structuur te vinden. 
Ovulatietesten gebruik ik meestal in de avond. Ik doe dit niet de hele cyclus, maar ik start wanneer ik eiwitachtig slijm begin te krijgen. Bij mij worden de streepjes dan steeds donkerder. 
Heel veel succes en weer dat je niet alleen bent. 
 
hoi hoi
ik heb op 23 april dit jaar ook een miskraam gehad , na pillen ook nog gecuretteerd . 5 weken later mijn menstruatie en gelukkig wel weer eisprongen ondekt ... ik heb de ovulatie testen van zwanger en kids gebruikt ... geloof in jezelf en in je lichaam ... het komt er echt wel weer aan .... ik was ook chagrijnig etc ... maar ik bleef positief en laatst op de sterfte dag van mijn vader heb ik weer een positieve zwangerschap test in handen ... hou  je sterk ! 
 
Hoi Suussske en Rosybo,  
Wat doet dit me goed om te weten dat ik hier niet alleen door ga. Ondanks dat je dit niemand gunt en ik dit voor jullie ook heel vervelend vind is het fijn om er met mensen over te kunnen praten die weten wat je doormaakt. 
Over een week begint mijn nieuwe cyclus weer (alhoewel ik natuurlijk hoop van niet), dus dan ga ik ook maar eens die temperatuurmethode proberen en die ovulatietesten van zwanger en kids. 
Rosybo wat fijn voor je dat je weer zwanger bent, gefeliciteerd! En wat bijzonder dat je dit op de sterftedag van je vader hebt ontdekt. Ik wens je een mooie en gezonde zwangerschap toe. 
 
Dank je wel ... en echt je bent niet de enige ! Ik wens je veel sterkte en echt waar binnenkort heb jij ook een positieve test in hangen ?
 
HI!
Ik ben ook vanaf juli 2017 aan het proberen. Begin januari positieve test. 1e echo met 6w2d was goed, hartje gezien! Bij 8w helaas missed abortion en met pillen opgewekt. 
2e x zwanger begin mei dit jaar. Ook helaas zelfde. 6w prima 8w slechte echo. Ook met pillen opgewekt. 
Daarna flinke eierstok ontsteking gekregen..
Op dit moment precies weer 6 wk zwanger. Ben op vakantie dus 11 sept pas 1e echo bij gyncl. Ben dan 7w2d. zo spannend nu! 
Heb na de 2e miskraam cyclus controle gehad in zkh. Ook bloedgeprikt op progesteron. Dit was in orde. Ook al 2 keer hcg geprikt deze zwangerschap en die steeg ook goed. Nu de vraag of t deze keer goed gaat.
Het is ons 1e kindje. Veel succes iedereen! 
 
Hoi,
Ik dacht altijd dat ik de enigste was, maar door erover te praten kom je toch veel lotgenoten tegen. 
De onzekerheid en verdriet is het ergst. Ik had geen vertrouwen meer in mijzelf. Waarom word ik niet zwanger terwijl iedereen om je heen ineens ‘zomaar’ zwanger lijkt te zijn. Natuurlijk ben ik dan blij voor diegene, maar ik wil me dan liever onder de dekens verstoppen. 
Toch ben ik nu weer zwanger, inmiddels alweer 14 weken. Ik had een positieve zwangerschapstest in de week dat ik anders uitgerekend zou zijn. Het kan dus echt!
Uit mijn cyclus werd ik ook niks wijs. Het kon 5 tot 7 weken duren. In de angst dat ik de eisprong zou missen was ik al vroeg in de cyclus begonnen met ovulatietesten. Op het moment dat ik dacht in de buurt te komen van de eisprong, ging ik 2x per dag testen. S morgens en s avonds. De eisprong kan namelijk ook heel kort zijn, dat je hem kan missen. Ik gebruikte de ovulatietesten van de Action, deze werken echt goed! Ik gebruikte ze samen naast de Clearblue. Stop ook niet te vroeg met testen. De laatste cyclus duurde zo lang dat ik de hoop had opgegeven. Uiteindelijk gebruikte ik toch nog de laatste testen van Action en die hebben me gered! Op de valreep toch een eisprong met als gevolg een zwangerschap.
Het komt echt goed! De aanhouder wint! Je bent eerder zwanger geweest, dus je kan wel zwanger raken. Het blijft altijd een wonder als het lukt. Hou vol, jouw tijd komt ook!
 
Terug
Bovenaan