Zwanger worden na eug

Hoi

Ik heb afgelopen vrijdag een bbz gehad waaraan ik met spoed ben geopereerd. Ik ben alweer aardig de oude en moet di nog een keer bloed prikken om te kijken of mn hcg weer op t nul punt is. Nu is mijn vraag zijn er ervaringen met zwanger worden na een bbz?

Groetjes jessi

hoihoi, jaa hier 1 met ervaring helaas.

heb het een jaar geleden mee moeten maken. ben 21 maart 2011 geopereerd en m'n eileider was zo kapot, dat ie eruit gehaald is. wat een pijn, wat een pijn maar daar kun je over meepraten denk ik.

als ik me niet vergis en goed heb mee gelezen, is je eileider gespaard toch? mij werd op de nacontrole verteld, dat ik mijn cyclus ontzettend goed in de gaten moest houden. 1 dag overtijd? gelijk testen. m'n cyclus is 3 maanden een rommeltje geweest dus de ene test na de andere werd verslonden. na 3 maanden was m'n cyclus op orde en werd ik netjes ongesteld. de ronde ernaar werd ik met 26 dagen ongesteld, en de ronde daarna was ik opnieuw zwanger, met 1 eileider dus!! het heeft 5 maanden geduurd uiteindelijk, viel me op zich wel mee.

toen ik 1 dag overtijd was, heb ik gestest. toen ik het streepje zag, kon ik een half uur lang alleen maar huilen. heel blij dat het weer zover was, maar ook heeeeel bang of het nu wel op de goeie plek zou zitten. m'n man huilend gebeld, m'n moeder huilend gebeld en gelijk de vk huilend gebeld. die zeiden dat ik eerst contact moest opnemen met het ziekenhuis. dat heb ik gedaan, en heb in de 6e week de eerste echo gehad. maar wat heb ik anderhalve week in onzekerheid gezeten.

en nu? nu ben ik 34+1 weken zwanger, heb ik verlof en ben ik me aan het voorbereiden op ons tweede kindje. het kan dus gewoon nog steeds! de kans dat het goed gaat, is vele malen groter dan dat het weer verkeerd gaat. maar toch, is het belangrijk om boven op je cyclus te zitten en als je overtijd bent, gelijk testen. zo ben je er vroeg bij, mocht het zijn dat het weer mis is, maar daar moet je echt niet vanuit gaan.

geef jezelf en je lichaam de tijd om te herstellen, het is niet niks, zowel lichamelijk als geestelijk. ik heb er veel problemen mee gehad en ben zelfs m'n toenmalige baan kwijt geraakt door dit alles. je zult zien, als je lichaam er weer klaar voor is, je zo weer zwanger bent. blijf erover praten, vooral met je partner, die van mij heeft het er erg moeilijk mee gehad zonder dat ik het wist, omdat ie er niet over praatte. heel veel sterkte en succes en je zult zien, over niet al te lange tijd zul je weer zwanger zijn!!

Ik heb in oktober 2011 een bbz gehad, waarbij één eileider is weggehaald. Ik heb toen 2 maanden gewacht met opnieuw zwanger raken. In januari was ik weer zwanger, maar helaas werd dit een miskraam. Nu in april voor de derde keer zwanger en wachtend op de echo 1 juni.

Dat ik zo snel zwanger kan worden, is toch wel een hele troost.

Succes!

na 4 jaar proberen en naar het ziekenhuis om beide gecotroleerd te worden waarom het niet lukt, was ik eindelijk zwanger.
zou mijn verjaardag gaan vieren, maar kreeg zoveel bloedverlies en pijn dat we alles afgezegd hebben.
naar het ziekenhuis gegaan, bbz werd er toen verteld.
maandag wisten we dat we zwanger waren en donderdag neit meer. beide eileiders zijn behouden, en kreeg toestemming van het ziekenhuis om weer te proberen als ik er aan toe was, onze kleine man is nu bijna 2 en over ongeveer 6 weken wordt hij een grote broer.
maar blijft toch elke controle spannend, zal pas helemaal gerust zijn als de klein er is.

Terug
Bovenaan