zwanger worden na hormoonspiraal mirena

Beste

Ik zal misschien de ongeduldige zijn, maar het kriebelt enorm voor een tweede.
ik heb 28 juli 's avonds mijn hormoonspiraal laten verwijderen.
30 juli begon er bloedverlies. dit duurde tot 10 augustus (met ongeveer een 24 uur geen bloedverlies op 4 augustus). sindsdien geen bloedverlies meer gekregen. eind augustus bloed laten trekken bij de huisarts aangezien ik veel symptomen had van zwangerschap. geen zwangerschap. tot nu toe zijn de testen thuis ook allemaal negatief. het lijkt allemaal zolang te duren. ondanks dat we 1,5 maand aan het proberen zijn. ik heb altijd een onregelmatige cyclus gehad. dus ik kan niet weten wanneer ik ongesteld moet worden.
iemand ervaring in dezelfde situatie?
hoe snel werd je zwanger na een hormoonspiraal?
wij vrijen elke 2 à 3 dagen, mijn libido stijgt steeds meer. en heb al een maand gevoelige borsten.
 
Misschien dat tempen werkt om je ovulatie te vinden? Of toch ovu testen. Er zijn ook wel diverse signalen die je lichaam afgeeft waardoor je kan merken dat je ovulatie er aan komt. Bijv veranderende afscheiding. 
 
Ik zou toch proberen je verwachtingen wat bij te stellen. Je weet dat je ongeveer 1 eisprong per maand hebt (bij een regelmatige cyclus) dus dat je per maand 1x kans hebt om zwanger te raken? 1.5 maand proberen is dus net 1 cyclus geweest. En het kan best zijn dat je lichaam nog moet herstellen van de spiraal
 
Hoi!  Ik heb 13 april dit jaar mirena laten verwijderen. Had na een week mijn eisprong (die voel ik + ik deed ovulatie testen op dag 14 ovulatie) 13 dagen daarna werd ik ongesteld. De volgende cyclus was dat precies zo. Cyclus daarna weer eisprong op dag 14 en 1 dag voor mijn NOD positieve test. Binnen 3 maand zwanger. Mijn cyclus voor mijn mirena (en daarvoor de pil) was zeer onregelmatig (zonder anticonceptie dus) en het verbaasde mij dat deze gelijk weer op gang kwam. Super fijn in ieder geval. Je cyclus gaat gewoon door na het verwijderen van de mirena waar deze gebleven was. Ik zou gewoon ovulatie testen gaan doen als je het een beetje in de gaten wilt houden.  Ben blij dat ik dat gedaan heb zo wist ik hoe m'n cyclus was. 
 
Terug
Bovenaan