zwanger worden na implanon

A

Anoniem

Guest
hallo allemaal,
ik ben nog niet zwanger, maar wil dit over een tijdje wel graag worden (maar eerst trouwen anders heb ik straks een probleem met de jurk haha).
ik gebruik op dit moment het implantaat implanon als voorbehoedsmiddel en nu ben ik naar een aantal dingen erg benieuwd, zoals hoe gaat het verwijderen van het implantaat (hoe gaat dit precies, wou het implantaat er goed uit, wie heeft het implantaat verwijdert, blijft er een raar litteken achter en hoe lang duurt de pijn na het verwijderen) en hoe snel is mijn cyclus na de tijd weer normaal en klopt het dat het minstens een jaar duurt voor dat je zwanger kunt worden of zijn er ook vrouwen eerder zwanger geworden?
wie heeft hier ervaring mee?
liefs!

Hoi Famke,

Ik weet niet alle antwoorden op je vragen, maar wel een paar.
Het verwijderen van de implanon vond ik niet zo heel erg. De verdoving doet even zeer, maar verder voel je er niks van (net als met het inbrengen). Wel moeten ze het sneetje verder openmaken. De HA kon hem bij mij niet vinden, dus moest ik een week later naar het ziekenhuis, daar heeft de gyn hem verwijderd (na veel zoeken, maar voelde er ook weer niks van). Als de verdoving is uitgewerkt voelt het wel enorm beurs en zo ziet het er ook uit. Dit trekt na een week of 2 weer weg. De littekens (omdat ze 2x geprobeerd hebben) zijn niet heel mooi, helaas, maar dat zal nog wel beter worden denk ik.
Ik heb hem begin september laten verwijderen en de streepjes zijn echt nog donkerrood.
Na het verwijderen zei de gyn dat ik meteen weer vruchtbaar zou zijn (dus niet net als met de pil). Helaas duurde het 8 weken voordat mijn eerste menstruatie kwam (had al die tijd dat de implanon erin zat ook niet gemenstrueerd).Nu zit ik in de derde ronde en heb ik morgen mijn NOD (als ik uitga van 31 dagen), spannend dus!
Ik hoop dat je zo een beetje wijzer bent geworden.
Ik weet alleen niet of dit standaard zo gaat, misschien dat bij jou de boel wel weer meteen op gang komt na je bruiloft

Groetjes Suus

Terug
Bovenaan