• Geef jouw mening zodat we Ouders van Nu kunnen blijven verbeteren! Het onderzoek is anoniem en het invullen van de vragenlijst kost ongeveer 7 tot 10 minuten. Onder de deelnemers verloten we 5 Bol.com cadeaubonnen t.w.v. 25 euro. Vul hier de vragenlijst in. Alvast bedankt voor de moeite om deel te nemen!

Zwanger worden na je 40e

MamaE

New member
Hey allemaal, ik ben een hele gelukkige moeder van een waanzinnige dochter van 3,5 jaar oud. Ik wilde altijd al heel graag een 2e (en 3e en 4e haha), maar mijn man was daar altijd tegen om diverse redenen. Af en toe zwengelde ik het onderwerp weer eens aan, maar helaas altijd een nee.. Ik ben ervan overtuigd dat je dit allebei moet willen, dus ik ben niet gaan pushen oid maar laatst begon mijn man er zelf over: hij had gedroomd dat we een 2e kindje hadden en dat het heel leuk en goed was. YES!! :) Op dat moment nog niet overtuigd dat hij het ook echt wilde maar ik ben er toen wel wat vaker over begonnen en nu is hij om!
ik ben natuurlijk helemaal blij maar maak me ondertussen ook een beetje zorgen.. ik ben afgelopen november 40 jaar geworden dus ik weet dat de kans dat het gaat lukken steeds minder wordt. Héél graag hoor ik van andere 40-plussers die zwanger zijn geworden (of willen worden) hoe jullie hiermee omgaan! Ik voel een enorme tijdsdruk en ben bang dat het een obsessie gaat worden.. En tips en trics zijn natuurlijk ook hartstikke welkom! Liefs xx
 
Ons 4e kindje kreeg ik toen ik op 14 dagen na 40 was…
Ons 5e kindje… Was ik op 16 dagen na 44…
En ik kan je zeggen, ik geniet er megaveel van…
Het klinkt misschien heel raar, maar op een bewustere manier dan van de andere kinderen. Daar genoot ik ook intens van hoor, maar toch anders… Misschien wel juist doordat je ouder bent.
1e was ik 28
2e was ik 32
3e was ik 35
4e was ik 39
5e was ik 43
De mensen kunnen wel zeggen, het risico dat het niet goed gaat wordt steeds groter als je ouder wordt. Maar onze oudste is bij de geboorte overleden, bleek heel veel mee mis te zijn. Was ik dan toen ook al te oud?

Laat de mensen praten en volg jullie hart…
 
Met 42 zwanger van de eerste. Nu is mijn dochter 17 maanden en ik bijna 44.
Partner laat leren kennen en daardoor laat aan kinderen begonnen.

Het heeft 1,5 jaar geduurd voor ik zwanger was. Wel gelijk begonnen met ovulatie testen en temperaturen omdat ik geen idee had wat mijn cyclus was aangezien ik vanaf mijn 13e aan de pil was tot mijn 41e.

Hoe meer maanden voorbij gingen hoe frustrerende het werd een ook het moeten werd er niet leuker op helaas. Haha. Uiteindelijk super blij dat het gelukt was zonder medische hulp.

Wel extra ascal geslikt in verband met leeftijd zodat kans op zwangerschapsvergiftiging kleiner werd een extra calcium. Tot week 25 nergens last van gehad. Daarna begonnen de klachten en vond ik het zwaarder worden.

Ook zou ik met 39 weken ingeleid weten omdat risico op overlijden van baby in 40 plus weken bij 40plussers groter is. En veel meer controles bij verloskundige en extra groei echo's.

Helaas kreeg ik ondanks alle extra naatregelingen, zorgen en controles toch pre eclampsie en is mijn dochter met 34 weken met spoed gehaald. Mijn lichaam heeft een flinke optater gehad. Maar weer volledig hersteld.

Dus ook met extra maatregelen kan het helaas anders lopen.

Maar er zijn ook genoeg 40 plussers die er zonder zorgen doorheen vliegen.

Nu een gezonde dreumes van bijna 1,5.

Omgeving vond het mooi dat ik na mijn 40e nog zwanger werd een heb dan ook nul commentaar van mensen gehad dat ze me te oud vonden. Alleen maar positieve reacties.

Dus als jullie dit graag willen dan er voor gaan en het boeit niet wat de rest vindt

Luister goed naar je lichaam!!!
 
Ik was bij onze oudste juist jong 22 en die is overleden 3 dagen na zijn geboorte omdat hij ziek was en hersenbloeding kreeg.
Bij de miskraam was ik 23 dus ook nog jong en ook misgegaan.
Bij de andere dochters was ik 24 en 26 beide gezond en onze jongste is geboren toen ik 35 was en ook gezond wel 9 maanden ziek geweest.
 
Ik zou 't gewoon lekker proberen :p en op je af laten komen. Er zijn zat mensen die op hun 40e of later nog een kind krijgen. Het is niet zo dat je dan ineens niet meer vruchtbaar bent. Het kan dat je misschien iets langer moet wachten, omdat je niet iedere maand meer een goede eicel hebt, maar misschien ook nog wel. Dat is voor iedereen anders denk ik. Net als hoe gezond je nog bent vd zwangerschap. Schijnt dat veel 40 jarigen nog een hele grote kans hebben op gewoon een ongecompliceerde zwangerschap. Wellicht kun je die kans verhogen door (alvast) fit te blijven en gezond te leven.
 
Terug
Bovenaan