Zwanger worden na keizersnede

A

Anoniem

Guest
<p>Wij zijn  al een tijdje aan het proberen om zwanger te worden van een tweede kindje. Bij ons eerste kindje heb ik een spoed keizersnede gehad en ergens ben ik bang dat zwanger worden nu niet lukt daardoor.</p><p>Wie heeft hier ervaring mee? </p>

Hallo,
Indien er verder geen specifieke complicaties waren, zou dit niet het geval mogen zijn. Er wordt normaal wel aangegeven  1 jaar  te wachten na het ondergaan van een keizersnede.
Dit is nog steeds een zeer zware procedure waar ons lichaam toch wel de tijd voor nodig heeft om van te herstellen.
Ik heb 3 sterke vriendinnen die een keizersnede zijn ondergaan net als jou, maar alweer aan kindjes zijn begonnen. Bij elk zit er +- 1,5 jaar tussen de kindjes.
Maar bespreek deze bezorgdheid zeker met je huisarts die is nog beter op de hoogte over jou persoonlijke situatie.
Hier vindt je alvast mijn blog terug hier bespreken we alles over ouderschap en opvoeding, leuke recepten en zo veel meer.. Kom suggesties doen over opkomende topics, stel een vraag, of kom gewoon een praatje doen ??

Idd wat hierboven gezegd word.
Ik heb ook een  keizersnede gehad en ben nu in verwachting van baby nummer 2.
Dit ging bij ons vrij vlot hetzelfde als bij onze eerste. 

Gefeliciteerd mama veel succes met jouw 2 de kleine spruit ?

Ik was er ook bang voor, ik heb ook een spoedkeizersnede gehad. Gelukkig was ik de eerste ronde zwanger, net als bij de eerste. Die was toen net 1 jaar. Nu ben ik 8 weken dus het is nog pril en de angst blijft een beetje, waar zit de placenta, gaat mijn litteken pijn doen/het houden etc.
Ik weet niet hoe lang jullie al bezig zijn naar misschien zou je een echo kunnen laten maken om te kijken hoe de boel er bij staat.

Bedankt voor jullie reacties. Fijn om te lezen dat het bij jullie is gelukt. Goede tip, ik ga het bespreken met de huisarts en zal de vraag stellen of een echo mogelijk is. Onze dochter is net twee jaar en bij haar was ik in ronde 1 al zwanger. Misschien is het ook even wennen dat het nu iets langer duurt.

Bedankt voor jullie reacties. Fijn om te lezen dat het bij jullie is gelukt. Goede tip, ik ga het bespreken met de huisarts en zal de vraag stellen of een echo mogelijk is. Onze dochter is net twee jaar en bij haar was ik in ronde 1 al zwanger. Misschien is het ook even wennen dat het nu iets langer duurt.

Terug
Bovenaan