Zwanger worden na keizersnede

<p>In 2018 is onze dochter na een niet echt makkelijke zwangerschap en een niet al te makkelijke bevalling. Geboren met behulp van een spoed keizersnede.</p><p>Ik stond eerst niet echt weer te popelen om al te snel aan een nieuwe zwangerschap te beginnen.</p><p>Maar heb altijd gezegd dat ik haar niet alleen wilde laten als enig kind.</p><p>Ik ben nu al bijna een jaar zonder anticonceptie.  En echt iets mee als een half jaar echt aan het proberen zwanger te worden Maar vlotten wil het nog niet echt.</p><p>Zijn er vrouwen die hier ervaring mee hebben?  Hoe lang heeft het bij jullie geduurd. Zijn er meer aan het proberen na een keizersnede?</p><p> </p><p> </p><p style="text-align: center;"> </p>

Ik lees eventjes mee. Zelf in 2019 bevallen met een ongeplande keizersnede en wij willen ook voor een tweede gaan proberen

Spannend dat jullie voor een tweede kindje willen gaan!
Mijn 1e zwangerschap heeft 9 maanden geduurd tot ik zwanger was. De bevalling eindigde in een spoed keizersnede. Dat was in november 2019. Daarna ben ik niet meer aan de anticonceptie gegaan.
Rond oktober 2020, toen mijn dochter dus bijna 1 was, zijn we het weer gaan proberen en in ronde 5 werd ik zwanger. Nu 15 weken. 

Na mijn spoedkeizersnede was het bij mij in één keer raak, precies een jaar na de bevalling was ik weer zwanger. 
Tussendoor heb ik geen hormonale anticonceptie gebruikt, alleen condooms. 
Ik weet natuurlijk niet hoe lang het bij je eerste duurde maar als het al wat langer duurt zou ik toch bij de huisarts aankloppen.
Succes!!

Mijn eerste was ook een spoedkeizersnede.
Ik heb tussen de eerste en de tweede gewoon de pil gebruikt, de 2de maand proberen was ik zwanger van de tweede.
Idd als het langer duurt gewoon even navragen kan nooit kwaad, het hoeft natuurlijk niks te maken hebben met de keizersnede opzich maar je weet het natuurlijk nooit en vooral als dat iets is waar je je zorgen om maakt. Succes hopelijk snel een positieve test!

Wij proberen nu ook voor een 2e. Nu 6e maand en vorige maar een VMK. Ergens zit er een stemmetje wat tegen me zegt zou het komen door de keizersnee?! Aan de andere kant weet ik heel goed dat er mogelijk in de celdeling iets niet goed is geweest en dat het dus niks met de spoedkeizersnee te maken heeft.

Ik heb veel problemen gehad en het acnes syndroom overgehouden aan de keizersnee.
Heb eerder dus al echo's gehad en daar zag mn baarmoeder er goed uit. Ik weet dat je altijd de gyn mag bellen ze ze laagdrempelig onderzoek doen na een keizersnee.

De bevalling van mijn eerste eindigde ook met een spoedkeizersnede, 8 maanden later had ik weer een positieve zwangerschapstest in handen, maar bij de termijnecho bleek het hartje toen niet meer te kloppen. De miskraam verliep helaas ook niet zonder slag of stoot en daar had ik een spoedcurettage bij nodig en net geen bloedtransfusie afgelopen januari. Daardoor moesten we de kinderwens een paar maanden op pauze zetten (en ik moest er eerst eerlijk gezegd ook niet aan denken). Inmiddels zitten we in de tweede ronde van proberen sinds die miskraam. 

In het verleden ben ik telkens heel snel zwanger geraakt (zwanger worden lijkt niet mijn probleem te zijn, zwanger blijven is wel een dingetje hier, na 5 zwangerschappen heb ik 1 kindje), behalve na mijn buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Toen bleek er toch wel zoveel schade te zijn dat ik eerst een eileiderverwijdering nodig had om weer een gunstig klimaat in de baarmoeder te hebben voor een zwangerschap (en van cyclische pijnklachten af te komen). Dat hebben ze destijds gelukkig vrij snel serieus genomen. Als je je zorgen maakt zou ik dat sowieso gaan bespreken met een arts.

Hopelijk mag je snel in verwachting zijn van een broertje of zusje voor jullie dochter!

@Charlois 
Gefeliciteerd!! Spannend!
@cfk gewoon gaan doen word spanned
@wbm ik moet dat denk gewoon laten doen 
@Liefs van. Mijn eerste zwangerschap was zo gepiept. Dus begin je nu toch te twijfelen waarom het voor mij gevoel nu best lang duurt. Ik heb nu nog geen enkele positieve test gehad. Dus ga je toch twijfelen. Ga liever niet te veel op internet lezen. Maar ik zit weer op het wachtbankje. Van het weekend weer ongesteld geworden. 
Maar je kunt gewoon de Gyn bellen zonder tussen komst van de huisarts? Dat zou ik wel fijn vinden.
Iedereen succes 

Terug
Bovenaan