Zwanger worden na koperspiraal, wie nog meer?

Hi,
Ik heb zo'n tien jaar lang gebruik gemaakt van een koperspiraaltje tbv anticonceptie.
In december laten weghalen.
Ik ben benieuwd of iemand daar ook ervaring mee heeft en of het bijvoorbeeld invloed heeft op je kansen om zwanger te worden?
Of heeft iemand andere ervaringen op dit gebied om te delen?
Ik hoor het wel!
Liefs Uma

Hoi Uma,

Ik heb in September 2007 mijn spiraaltje laten verwijderen. Het moet geen invloed hebben op iets maar het kan toch mijn eerste ongi kwam pas na 7 weken. Toen nog een ronde geprobeerd en daarna gestopt omdat ik geopereerd moest worden.
Nu zijn we weer begonnen en ben ik in afwachting van mijn NOD. Verwacht niet dat het nu raak is na mijn narcose maar we gaan gewoon door!
Laat je me weten hoe het met jou gaat?

Liefs Jessy

HAA,

Ik heb ook een koperspiraaltje gehad, in juli laten verwijderen....
Ik was gewoon gelijk ongi, toen ik het ook moest worden. Inmiddels ben ik nog niet zwanger, (tenminste niet dat ik weet...). Maar deze maand ben ik begonnen met ovulatietesten en het bleek dat mijn eisprong veeel later is dan ik dacht. Hopelijk is dat ook de reden dat ik nog niet zwanger ben geworden. Deze maand dus voor het eerst in de goede periode geklust. Dinsdag is mijn NOD.......Spannend!

Jij ook heel veel succes! Is dit je 1e ronde? Mijn huisarts adviseerde mij namelijk om 1 maand te wachten en dan er voor te gaan....Ik wacht inmiddels al 7 rondes...

XX

Hoi, bedankt  voor jullie reacties, spannend allemaal he? ik heb inderdaad december even afgewacht en zit nu in de 2e ronde... nod 21 feb.... mijn eisprong is inderdaad ook later dan ik dacht. mijn   zgn luteale fase was de laatste keer dan ook maar 11 dagen (denk ik.)  
heb overigens nergens gelezen dat het spiraal invloed heeft op je zwangerschapskansen, maar ik denk dan, als je lichaam al zo lang aan iets gewend is, zal het dan ineens weer precies werken zoals het hoort?
maar goed, ik hou jullie op de hoogte!          
hoop voor jullie dat het gauw lukt!

Terug
Bovenaan