Zwanger worden na lisexcisie

Hoi allemaal!
Ik ben nieuw op dit forum, dus sorry mocht hier al een topic over zijn...
Mijn man & ik willen voor ons eerste kindje gaan. Dit willen we al sinds januari, maar door een slecht uitstrijkje (hoera, 30 ;-)!) Heeft dit ruim een half jaar op zich laten wachten. Door alle onderzoeken en behandelingen is mijn cyclus niet meer hetzelfde en daarom ben ik nu ovulatietesten gaan gebruiken.
Als laatste behandeling heb ik een lisexcisie gehad en na lang wachten is alles nu goed en hebben we groen licht gekregen!

Mijn vraag is nu, is er iemand die ervaring heeft met een lisexcisie en het zwanger proberen te raken/zwangerschap? Heeft dit nog complicaties gegeven?

Liefs,
Lindy
 
Hoi Lindy, wat vervelend dat je dit hebt moeten ondergaan. Ik heb ook een lisexcisie gehad enkele jaren geleden en nu een zoontje van 2 jaar! Weliswaar middels een medisch traject (9 IUI behandelingen), maar dat stond gelukkig los van de lisexcisie. Ik heb geen complicaties gehad tijdens de zwangerschap en ook geen risico op vroeggeboorte oid. Mijn zoontje is geboren met 39+6 weken. Wel heb ik het even onder de aandacht gebracht bij de verloskundige, omdat er wel even gekeken moet worden naar je baarmoederhals, omdat dit wat verkort is door de behandeling en dan kunnen ze dit tijdens de zwangerschap ook goed in de gaten houden. Het is dus zeker mogelijk om na zo'n behandeling zwanger te raken. Als je nog vragen hebt, stel ze gerust. Hopelijk is het voor jullie ook snel raak, veel succes!
 
Hoi Mootje, dank je wel voor je reactie, superfijn om te lezen! Altijd fijn om te lezen dat je niet de enige bent...
Door alles van de afgelopen maanden heeft het vertrouwen in mijn lichaam best een deuk opgelopen. Was het bij jou snel raak?
Ik ben maar meteen begonnen met het inslaan van ovulatietesten, erg he haha!
Liefs!
 
Ja ik voelde dat ook wel zo, daarbij was ik dus onverklaarbaar verminderd vruchtbaar en zat al een tijd in een medisch traject. Wat daardoor dus stil kwam te liggen. Het heeft uiteindelijk nog wel even geduurd voordat ik zwanger raakte. Ik had de lisexcisie eind 2019 en oktober 2020 was ik zwanger. Maar dat jaar heeft mijn traject ook weer een aantal maanden stil gelegen ivm Corona, toen alle zorg werd uitgesteld. Ik ben voor jou dus niet echt een goede referentie, haha. Maar niks mis met de ovulatietesten, het kan heel fijn zijn als je goed inzicht in je cyclus hebt.
 
Terug
Bovenaan