Zwanger worden na meerdere miskramen en een operatie buitenbaarmoederlijke zwangerschap

Hi allemaal,

In oktober 2022 kwam ik er op vakantie met mijn partner achter dat ik voor het eerst in verwachting was.
Totaal onverwacht maar hartstikke welkom : )

Ik ben begin 2022 gestopt met de pil en mijn partner en ik dachten we zien wel wat er gaat gebeuren.

Helaas heb ik een miskraam gekregen een week nadat ik erachter kwam dat ik in verwachting was.
Sindsdien heb ik nog 4 miskramen gehad elke keer na 6 weken en een paar dagen.

Met als uiterst dieptepunt dat ik in juli met spoed ben geopereerd aan een buitenbaarmoederlijke zwangerschap die ook nog eens geknapt was waardoor in ontzettend veel bloed in mijn buikholte had zitten en enorme pijn heb gehad.
Hierbij is mijn linker eileider verwijderd.

Dus 5 miskramen in nog geen jaar tijd…

Ik heb na de eerste miskraam waar ik erg verdrietig over was eigenlijk er erg nuchter onder geweest bij de andere miskramen…. Omdat je er toch een soort van rekening mee houden dat dat gaat gebeuren ofzo….
Ik heb zelfs een miskraam op kantoor gehad… en heb lang op wc gezeten maar daarna gedacht hoofd omhoog doorbijten en doorgaan…..
Maar ik moet zeggen dat ik na de operatie mezelf echt ben tegen gekomen….

Ook ben ik al een heel traject doorgaan voor het beginstadium van baarmoederhalskanker …
Ze hebben toen uiteindelijk een stukje baarmoederhals weg moeten halen…een jaar voordat ik voor het eerst in verwachting raakte…

Dus deze operatie voor buitenbaarmoederlijke zwangerschap was echt even de druppel….

Ik ben een vrouw van 34 en mijn partner is 37…
Nadat wij er achter kwamen dat ik de eerste keer in verwachting was zijn we gelijk gestopt
Met roken … wat verbazingwekkend ook nog eens is gelukt in 1 keer…

wij gebruiken op dit moment een condoom omdat wij nog op vakantie gaan en ik als de dood ben dat ik nu rechts een buitenbaarmoederlijke zwangerschap krijg en dat dit knapt als ik in het buitenland ben…
Ik heb zo veel pijn en angst gehad dat ik mijzelf nu afvraag hoe andere mensen met dezelfde ervaringen dit aanpakken….

De kans op nog een buitenbaarmoederlijke zwangerschap is natuurlijk wel wat groter in mijn geval….
Is het niet mogelijk om voor IVF in aanmerking te komen? Zodat je niet het risico loopt dat ik mijn tweede eileider ook kwijt raak… (al zijn de onderzoeken voor ivf enzo ook niet heel prettig denk ik…

Ik ben erg benieuwd hoe andere mensen dit ervaren en aanpakken…..
 
Laatst bewerkt:
Met ivf kan je ook een buitenbaarmoederlijke zwangerschap hebben helaas :/.
Zijn er al onderzoeken gebeurd naar de oorzaak van jouw miskramen? Want 5x is geen toeval meer. Ik zou dus sowieso eens naar een fertiliteitsarts gaan en je uitgebreid laten onderzoeken.

De onderzoeken vond ik trouwens niet veel voorstellen hoor. Leuk is anders natuurlijk, maar nu niet om te zeggen dat ze echt lastig zijn. In eerste instantie zal het gaan over bloedonderzoek en echo, eventueel bijkomende onderzoeken zoals een mri, hsg,..

Verder wil ik je heel veel sterkte wensen! Ik vind het heel erg dat je dit al 5x hebt moeten mee maken.
 
Ja ik dacht misschien is er met ivf dan minder kans op een buitenbaarmoederlijke zwangerschap ofzo…
Ik loop voor onderzoeken al een tijdje in het ziekenhuis voor de herhaalde miskramen…
Maar tot nu toe is de oorzaak niet bekend…
Inwendige echo heb ik nota bene nog anderhalve week voor operatie gehad en toen zag alles er nog goed uit… ook eileiders…
Maar ja helaas kunnen ze het niet aan zien komen van tevoren een buitenbaarmoederlijke zwangerschap…

En het zwanger raken gaat super snel dus dat is het probleem niet..

bedankt het is niet leuk allemaal inderdaad….
 
Hoi!

Ik wil zeggen zo moedig hoe je dit ondergaat. Niemand weet wat je doormaakt en je wilt je leven niet op pauze zetten!

Mijn situatie is vergelijkbaar in 3 jaar tijd in chronologische volgorde: 1 voltooide zwangerschap gezondkindje, bbz vrije buikholte re, 6x miskraam hierna, bbz rechter eileider en verwijderd, 3x miskraam. Dit alles variërend van 6-10 weken zwangerschap. Alle testen niet afwijkend. Wij komen niet in aanmerking voor ivf iui icsi. Ik heb ook verteld dat dit extreem is en dat ik niet het risico wil lopen voor verwijdering linker eileider maar dan alsnog werd het geweigerd in het MDO. Ik ben sportief slank gezond jong. Met utrogestan gebruik kom ik wel verder in het eerste trimester maar dan alsnog gaat het mis. Ook heb ik vaak op het werk een MK gehad en gewoon doorgewerkt met nog meer privé verliezen helaas en mijn kindje werd erg ziek, erg traumatiserend in korte tijd.

Probeer te genieten van de kleine dingen en huil erom als het zo voelt. Je voelt je soms alleen hierin omdat in NL zo weinig word gedaan en zo casual mee omgegaan.

Wij hebben binnenkort afspraak in Gent wachtlijst is lang(5mnd). Geen idee wat daar de opties zijn.

Ik raad je aan om alvast een verwijzing en afspraak te maken in het buitenland Duitsland of België Gent als je wil doorzetten. De artsen in NL geven aan dat daar gewoon meer mogelijk is.

Ooit moet het goed gaan Ik heb uitgerekend 40 zwangerschapspogingen daarna ben ik te oud dus nog even doorvechten :)

Geniet van het leven!
 
Terug
Bovenaan