zwanger worden na MG-prik

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal

wij willen graag voor een tweede kindje gaan. Nu heb ik onlangs de eerste MG-prik gehad, achteraf dacht ik bij mezelf dat dit niet echt slim was aangezien ik graag wil zwanger wil worden. Op de site van grieppandemie.nl staat dat je beter tot 8 weken na de tweede prik kan wachten. Verder kan ik er nergens iets over vinden. Wat zouden jullie doen?

grt karen

Ook wij willen graag zwanger worden maar ik krijg 3 december de tweede MG prik. Er word inderdaad geadviseerd om daarna 8 weken te wachten met zwanger worden. Ik weet niet precies waarom maar ik denk omdat het ook niet gegeven wordt aan vrouwen in hun eerste trimester omdat in die periode de organen ed worden gevormd en men niet weet wat voor gevolgen de mex griepprik daarop heeft. Ik ben nog maar een maandje doorgegaan met de pil en zie het daarna wel weer.

Hi,

Ik heb natuurlijk makkelijk praten, ben 27 weken zwanger, maar soms lees ik hier mee. Als het advies is om te wachten tot na 8 weken, dan zou ik dat zeker doen.
Ik heb zelf in mei antibiotica tegen Q-koorts geslikt en net een paar dagen na het slikken van de laatste pil ben ik aangeteld. Ik heb de eerste week dat ik wist dat ik zwanger was in onzekerheid gezeten. Omdat ik niet wist wat de uitwerking zou zijn. Antibiotica mag je nl ook niet als je zwanger bent. De huisarts stelde mij gerust en vertelde dat het echt geen kwaad meer kon. Maar die onzekerheid... brrr....

Ik zou dus er voor kiezen om 8 weken te wachten, maar zoals ik ook al zei: ik heb makkelijk praten, want ik ben al zwanger.

Gr. Tamara.

Ik heb afgelopen zaterdag de prik gehad en het is inderdaad beter om 8 weken te wachten nadat je de tweede prik hebt gehaald. Ik vind het ook erg moeilijk om te wachten omdat onze kinderwens erg groot is. Maar ja zou je toch zwanger worden binnen die 8 weken ze adviseren het niet voor niets.

Bedankt voor jullie reactie´s! Ik denk dat ik toch maar 8 weken wacht met zwanger worden... Dat zijn er nu dus nog 10 omdat ik de tweede prik nog niet heb gehad. Ik zal ook eens met de huisarts overleggen wat verstandig is... want ik kan haast niet wachten.. ik heb al uitgerekend wanneer we weer kunnen gaan klussen hihi, dat duurd nog tot 27 januari... das pas lang

groetjes

Terug
Bovenaan