zwanger worden na mirena spiraal

hallo allemaal,

ik kom eens ff bij jullie vragen of jullie ervaring hebben met zwanger worden na een spiraaltje. Maandag gaat mijn spiraaltje er namelijk uit en de reden is omdat we graag een 3e kindje willen. Hoelang heeft het bij jullie geduurd? We hebben nu 2 meiden van 4jaar en 2maanden en eentje van 2 jaar en 5 maanden.

groetjes en hopelijk mag ik snel bij jullie komen kletsen :)

Hi,

Bij mijn eerste had ik ook een spiraaltje (mirena). Van de huisarts het advies gekregen om het eerste drie maanden "safe" te doen om de cyclus goed op gang te brengen. Helaas waren wij ongeduldig. De eerste maand was het "safe" nog wel op te brengen. De derde maand was bij ons raak. Heb alleen geen idee of dat altijd zo is of dat we geluk hebben gehad.

Gr. Tamara.

Hallo,

Ik heb na de geboorte van ons zoontje een Mirena laten plaatsen. Na 7 maanden al weer weg laten halen, omdat we graag een tweede wilden.
Onze huisarts zij dat het voor het berekenen van je cyclus goed was om één menstruatie af te wachten, maar dat het geen kwaat kon als je direct zwanger werd. Ben een keer ongesteld geworden, daarna was ik zwanger. Jammer genoeg MK gehad met 9 weken. Nu net weer een test gedaan en weer zwanger!! ook weer na twee maanden. We hebben ook wel geluk dat het elke keer zo snel lukt.

Heel veel succes,
Groetjes Nathalie

Wij kregen eigenlijk geen "tips" om even te wachten en dat hebben we dus ook niet gedaan. Het was toen gelijk raak. Maar bij ons is dat meer regel als uitzondering (na 4x). Bij mij maakt het dus niet uit of ik een spiraal had of aan de pil was.
Veel succes in elk geval!!

voor de vorige zwangerschap hebben een lang voortraject gehad wat betreft medicijnen afbouwen erfelijkheidsonderzoek etc. heb er toen dus ook veel langer naar toe moeten leven en het lijkt wel of het geduld wat ik toen had ik nu tekort kom. voor het eerst in mijn leven hoop ik snel ongesteld te worden.

bedankt voor jullie antwoorden,
nancy

Ik heb vorig jaar oktober mijn mirena laten verwijderen. Werd maar niet ongi, bleek in december zwanger te zijn. Helaas MK... daarna nog een keer MK, 1x ongi afgewacht en weer zwanger.

Weet dat het heel moeilijk is, maar denk dat het het beste is om toch 1x je menstruatie af te wachten. Bij ons clubje op het forum zwanger-worden-na-mirena hebben meerdere vrouwen een MK gehad, terwijl ze allemaal direct zwanger waren. Absoluut geen wetenschappelijk bewijs voor, ik weet het. Maar het verdriet dat we gehad hebben is absoluut niet leuk geweest.
Ben nu over 3 weken uitgerekend, maar de eerste 3 mnd heb ik absoluut niet kunnen genieten, veels te bang om weer een mk te krijgen.

Liefs Milou

Terug
Bovenaan