Zwanger worden na Mirena

stefke19

New member
Hi!

6 juli heb ik mijn Mirena spiraaltje verwijderd en na een cyclus van 36?! dagen ben ik voor het eerst flink ongesteld geworden.

Ik heb 4 jaar mijn spiraal gehad en het laatste half jaar werd ik elke maand weer een beetje ongesteld met een wisselende cyclus tussen 26 en 35 dagen. redelijk onregelmatig dus.

Nu willen wij heel graag voor de eerste gaan en ik heb al ovulatie testen gehaald mijn vraag alleen is; wanneer moet ik beginnen met testen met mijn onregelmatige cyclus en hoe lang duurde het bij jullie voor het raak was?

Thanks!

 
Ha stefke,

ik heb mijn spiraal er op 25 maart uit laten halen. 5 augustus zijn we er achter gekomen dat ik in verwachting ben. Ik heb 3x een menstruatie gehad. Eind juli bleef deze uit en was het raak! Ik heb een appje gedownload waar je vruchtbare dagen zijn aangegeven, al heb ik mij er zo min mogelijk mee bezig gehouden. Ik heb ook een lange, soms onregelmatige cyclus gehad. Bij mij duurde het een aantal cyclussen voor het raak was, bij een vriendin van mij maar 1. Het is moeilijk te voorspellen als je een onregelmatige cyclus hebt, maar als je om de dag of 2 dagen lekker met je vriend je gang gaat is het vanzelf een keertje raak!

Groetjes, LG



 
Ik was na het verwijderen van de spiraal binnen 3 maanden zwanger, weet niet meer precies of ik toen een regelmatige cyclus had, (6 jaar geleden inmiddels), gewoon het zeker voor het onzekere en een hele ruime klustijd nemen :)

 
Hoi stefke19,

Ik heb mijn spiraaltje er in april van dit jaar uit laten halen en mijn eerste cyclus duurde 39 dagen. Daarna direct een mooie cyclus van 28 dagen gehad. Ik had een appje (ben inmiddels bijna 8 weken zwanger, bij ons was het bij de derde poging al raak!) waarin ik mijn menstruatie bij hield en die automatisch ook de vruchtbare dagen berekende. Wij hebben er echter niet zoveel nadruk op gelegd, geen ovulatietesten of iets dergelijks gebruikt. Wilden vooral dat het leuk bleef en spontaan gebeurde :)
 
Hoi hoi toen wij voor een 2e gingen was ik vrijwel gelijk zwanger heb geen menstruatie gehad na het verwijderen.

Nu gaan we voor een 3e en heb ik bewust 2 maanden gewacht om te kijken wat mijn cyclus doet. En idd dit keer veel langer ook 36 dagen. Vind het lastig om mijn vruchtbare periode te bepalen
 
Ik heb mijn mirena er de 26e augustus uit laten halen. Gelijk die zondag een menstruatie van ruim een week. Nu probeer ik met ovulatietesten mijn cyclus enigszins in beeld te krijgen.
 
Ik heb vorig jaar begin juli mijn spiraaltje laten verwijderen. Menstruatie kwam daarna wel op gang, maar niet zo regelmatig als voor mijn spiraaltje. Na een half jaar heeft er zelfs een keer 3 maanden tussen twee menstruaties gezeten. De ronde daarna was het raak. Nu ben ik 25 weken zwanger.

Ik heb trouwens geen ovulatietesten gebruikt. Had het idee dat daarmee de druk te hoog zou worden. Maar mijn geduld werd wel op de proef gesteld.
 
Wauw wat een reacties! dankjulliewel :)

Inmiddels ben ik ongesteld geworden na een cyclus van 32 dagen en zit nu in poging 2! Ovulatie testen geven niet echt duidelijk een hoge piek aan heb ik gemerkt dus ik hou het gewoon op "om de dag klussen"

Super bedankt voor het delen van jullie ervaring en advies.
 
Terug
Bovenaan