Zwanger worden na miskraam en BBZ en TSH

<p>hoi allemaal,</p><p>vorig jaar in juni had ik op het forum een vraag gesteld omdat ik het vermoeden had voor een EUG wat zo bleek te zijn. Geopereerd en tot nu nog steeds niet zwanger ik heb een uitgebreide bloedonderzoek gehad ben op moment echt radeloos weet niet waar ik moet beginnen etc. Stress me er enorm voor dat ik nooit moeder kan worden. Eerst een miskraam dan een BBZ. Nou bleek dat mijn TSH waarde iets verhoogd is. Volgens de HA kan het daaraan liggen maar ook weer niet. Bij de gynecoloog vermoeden ze dat ik PCO heb maar is niet vastgesteld. </p><p>ik lees overal op internet dat je met een verhoogde schildklier dus TSH moeilijk zwanger kan worden en verhoogde kans op miskraam. </p><p>Weet iemand hier meer over? Of hetzelfde meegemaakt? Ik kan eventueel al schildkliermedicatie krijgen om het een tijdje te proberen als ik het wil. </p><p> </p><p>Alvast bedankt voor jullie reacties,</p><p> </p><p> </p>
 
Ik heb dat ook een verhoogde tsh. Voor mijn zwangerschap al. Dat is geen reden dat je niet zwanger zou kunnen raken. Ik heb er medicijnen voor. Ik ben nu 34 weekjes zwanger en moet maandelijks bloedprikken om te kijken of de waardes goed blijven. Maar met medicijnen is het goed onder controle te houden.:) dus maak je niet druk een verhoogde tsh kan geen reden zijn dat je niet zwanger zou kunnen raken. 
 
Hoi Kelly,
dank voor je reactie. Gebruikte je voor je zwangerschap al medicatie of erna? Ik moet weer bloedprikken hoe de waardes nu zijn en als het nog steeds een subklinische hypo nogwat is, is het beter om medicatie te gebruiken heb ik gelezen. 
Hopelijk loopt je zwangerschap voorspoedig!
 
groetjes
 
Terug
Bovenaan