Zwanger worden na miskraam en PCOS

Hoi,

Na ruim een jaar proberen is er bij mij in september PCOS vastgesteld. Mijn cyclus is gelukkig niet super lang van zichzelf.

Nu proberen wij na een miskraam (27-11) weer zwanger te worden. De ovulatie testen zijn positief dus we zijn weer druk aan het “klussen”. Mocht het deze ronde niet lukken dan mogen we met Clomid beginnen.

Na de miskraam ben ik een paar dagen erg van slag geweest. Nu voel ik me weer redelijk. Ik vind een beetje troost bij het idee dat het wel gelukt is zonder hormonen. Dus dan zal het ook wel lukken met hormonen.

Hoe zijn jullie hiermee om gegaan? Is het bij jullie snel geluk na een miskraam i.c.m. 50 mg Clomid?

Groetjes Iris


 
Hoi Iris,
Hoelang was je zwanger? Je voelt je zo klote na een miskraam zeker omdat het al niet makkelijk gaat.
Ik heb ook pcos. Wij zijn nu 2.5 jaar bezig met hormaloonspuiten. Helaas werkten chlomid niet voor mij.
Vorige week ook een miskraam gehad(6 weken zwanger) ik heb geen cyclus zonder de medicijnen dus daarin verschillen we wel.
 
Hoop dat de chlomid wel voor jou werkt. Moet wel zeggen die pillen doen wel heel veel met je. Ik werd er heel erg grumpy van en super emotioneel.
 
Zeker kan je zwanger worden na een miskraam maar wanneer dit is....?
Hopelijk bij ons beide snel.
Mocht je vragen hebben over pcos of medicijnen... Ik ben inmiddels deskundige haha!
 
Blijf positief hoe moeilijk het ook is. Ooit komt het goed!
 
Liefs Merel
 
 
 ** sorry voor de typ en spelfouten. Op een of andere manier zie ik wat ik typ pas nadat het geplaatst is. En aanpassen werkt ook niet! ONHANDIG!!
 
 
 
Hoi hoi, 
In mei dit jaar de diagnose PCOS gekregen. Eind mei eerste keer clomid 50mg gebruikt en gelijk zwanger. Helaas een miskraam na 7 weken. Ben toen gecurreteerd. 6 weken dus half oktober na de curretage ongesteld geworden en weer begonnen met clomid 50mg en inmiddels alweer 9 weken zwanger waarvan alles goed lijkt te gaan! Dus weer gelijk de 1e keer zwanger. 
Zoals je leest, alles kan. Het is maar net wat je lichaam nodig heeft. Voor mij blijkt dit een klein zetje te zijn om zwanger te worden. Laat je niet gek maken en probeer (ik weet hoe moeilijk het is) het een beetje los te laten.
 
Liefs Manon 
 
@ Merel, Jeetje, 2.5 jaar! Ik hoop voor je dat je weer snel zwanger bent en dat het een mooie zwangerschap is.
Ik was bijna 5 weken zwanger toen ik een miskraam kreeg, we wisten het net 3 dagen. Dus dat was echt een emotionele rollercoaster. Mijn cyclus is redelijk normaal, gemiddeld 30 dagen. Maar ik heb ook uitschieters richting 40-50 dagen. Door de bijwerkingen van Clomid en mijn redelijk regelmatige cyclus twijfel ik heel erg of ik wel wil beginnen met hormonen.
Ik ben redelijk positief, omdat u nu weet dat het wel mogelijk is, dat is toch een beetje een stille troost. Ik heb afgelopen weekend weer een eisprong gehad. Dus ik heb voor de kerst mijn NOD. Lukt het jou om positief te blijven?
 
@Manon, jij hebt ook een heftige periode achter de rug. Hoe voel je je? Kun je een beetje genieten van je zwangerschap?
 
Groetjes Iris
 
Hoi Iris, 
Je kan inderdaad wel last hebben van bijwerkingen. Ik had opvliegers en was wat gevoeliger. Maar als ik kijk waarvoor ik het doe is het het mij zeker waard geweest. Ik voel me echt zwanger met een heleboel symptomen behalve misselijk gelukkig. Ik kan er ook echt van genieten en ben niet continu bezig met het feit dat het fout kan gaan want het voelt echt goed deze keer. 
Je moet een keuze maken die voor jou goed voelt. Proberen en er mee stoppen kan altijd nog! 
 
Groetjes Manon 
 
Hai Iris,
 
Snap je helemaal als je eindelijk een positieve test hebt ben je super blij. Wij gingen al meteen allemaal dingen regelen en kopen, stom natuurlijk. En even daarna was t dus goed mis. Van de ene uiterste emotie naar de andere. In je achterhoofd houd je altijd dat t mis kan gaan maar toch je kijkt er zo ontzettend naar uit.
 
Ik heb 1 dag heeeeel veel gehuild. Maar gelukkig kwam heel snel de en weer door modus. Kan het net als jij positief draaien... ik kàn dus wel zwanger worden.
Dit was eigenlijk onze eerste echte kans. Voor het eerst na ellende zoals overstimulatie een "goed ei" en deze was dus ook meteen bevrucht. Volgende eitje moet nu alleen wel blijven zitten en een babytje worden natuurlijk!! Maar nog steeds hoop!!
Nu alleen wachten tot alles weer op gang komt. Maandag controle in het ziekenhuis. 
 
Als je een cyclus hebt en dus maandelijks eisprong zou ik niet meteen aan de chlomid gaan. Geen fijne pil. Maar als je anders geen eisprong hebt.. dan moet je wel. Alles om uiteindelijk zwanger te worden.
 
Aanzien ik nooit uit mezelf ongesteld word en dit met provera moet opwekken verwacht ik pas tegen februari weer een keer ongesteld te worden.
Maar wie weet is door de miskraam mijn lichaam wel soort van gereset en kan er vanalles gebeuren... ik heb geen idee. Dat vind ik wel lastig alles is onzeker.
Bij jou ook weer spannend dus!! Hoop op goed nieuws!
Liefs Merel 
 
 
 
 
 @Manon jeeeeeej gefeliciteerd met je zwangerschap!!
Fijn altijd dit soort berichten! Hopelijk heb je een fijne zwangerschap.
 
Liefs Merel 
 
Terug
Bovenaan