Zwanger worden na miskraam

<p>Hallo Dames, </p><p>Ik merk dat ik de laatste weken heel erg ermee bezig ben om zwanger te worden. Ik heb eind oktober een miskraam gehad (bijna 7 weken). Daarna heb ik een cyclus gehad van 32 dagen, dit was volgens mij redelijk normaal na een miskraam. Nu zou ik vorige week woensdag mijn eerste nod hebben, ik hoopte dat ik zwanger zou zijn. Nu ben ik afgelopen vrijdag helaas ongesteld geworden. Cyclus van ongeveer 41 dagen.. nu merk ik dat ik er zelf een beetje doorheen zit en bang ben dat het langer gaat duren ofzo. Heeft er iemand ervaring met ongeveer ditzelfde? Merk dat ik er echt niet lekker door in mijn vel zit. Ik ben best snel zwanger geworden na het stoppen met anticonceptie. Na 2 rondes. Vandaar dat ik hoopte dat het nu ook weer snel zou zijn.</p><p>hoor graag jullie reacties. <br />liefs! </p>

Hey, heel erg herkenbaar! Ik heb begin december een miskraam gehad en zit nu op dag 33 van mn cyclus. En nog steeds geen ongesteldheid te bekennen, test ook negatief. Ik heb normaal een giga standaard cyclus van 27 a 28 dagen. Voor mij is nu die 33 dagen dus ook erg lang en merk dat ik daardoor ongeduldig wordt. En in de war, want ik begrijp even helemaal niks meer van mn lijf.
Heb wel de drang om snel zwanger te worden, zeker na de miskraam. Herken je gevoelens hierin ook echt. Zo bang dat het lang gaat duren..

Oh begrijp je helemaal. Echt een rot gevoel he.. 
Ik vond dat ik na de miskraam best snel weer ongesteld was, heb toen vaker gelezen dat het soms wat langer kan duren voordat je cyclus weer op gang is. Was bij jou de miskraam zelf gegaan? Of met pillen/curretage? 

succes en hoop dat je snel duidelijk hebt
xx

Herkenbaar!
Ik heb half oktober een miskraam gehad met +/- vijf weken en mijn eerste cyclus daarna was 35 dagen. Ik had toen ook een lange menstruatie van ruim negen dagen. Normaal gesproken heb ik een cyclus van ongeveer 29 dagen.
De cyclus daarna (hier zit ik nu in) leek in het begin normaal te verlopen. Mijn menstruatie kwam precies op mijn nod en duurde ongeveer vijf dagen. Ik heb nu echter een late eisprong vastgesteld m.b.v. ovulatietesten. Dit betekent dat mijn cyclus, volgens eigen berekening, uit gaat komen op 33 dagen. 
Ik ben ook erg bang dat mijn cyclus langer is geworden na de miskraam, maar vraag mij af of dat wel mogelijk is. Ik vind het erg vervelend! Ondertussen al in ronde tien en mijn geduld begint flink op te raken, pff.

Hi Zwaantje, 

ah ja begrijpelijk! Ik snap helemaal wat je bedoeld.. zijn jullie allang bezig om zwanger te worden? Want was nadat je gestopt bent met anticonceptie je cyclus snel weer op gang?

Hi dames,
Wat vervelend om te lezen :( Ik heb zelf drie keer een miskraam gehad en heb altijd een cyclus van zo'n 28 dagen. Eerste menstruatie liet ook altijd wat langer op zich wachten en was ook vrij intens en duurder ook langer. Houdt daar rekening mee!! Probeer het los te laten, het lichaam zit nog in herstelmodus en je moet het maar zo zien dat je lichaam er nog niet aan toe is weer zwanger te raken. Het is moeilijk, maar hou vol! ?
Lieve groet...

[quote quote=10280088]Hi Zwaantje, ah ja begrijpelijk! Ik snap helemaal wat je bedoeld.. zijn jullie allang bezig om zwanger te worden? Want was nadat je gestopt bent met anticonceptie je cyclus snel weer op gang?[/quote]
Ja we zijn nu vanaf maart 2019 bezig, dus mijn geduld wordt flink op de proef gesteld. Mja .. kan er niks aan veranderen. Zit nu weer op het wachtbankje tot 17 januari. Wie weet krijg ik een leuk verjaardagscadeautje. 

Ik heb trouwens in september 2018 mijn mirena spiraal laten verwijderen, dus ik was al ruim een half jaar hormoonvrij. Daarbij had ik na het verwijderen van mijn spiraal direct weer een normale cyclus. 

Terug
Bovenaan