Zwanger worden na miskraam

Hii, de gynaecoloog adviseert om na een miskraam eerst een ongesteldheid af te wachten voordat je weer zwanger wordt.
Zo ongeduldig als ik ben en zo graag als ik weer zwanger wil worden, zou ik het liefst al een poging wagen voor de eerste ongesteldheid.
Zijn er mensen die na een miskraam direct zwanger waren?

Groetjes!!

Ik ben niet zwanger geworden meteen na de miskraam. De gynaecoloog zei dat ook tegen mij maar de verloskundige gaf aan dat dat niet uitmaakt. Het gaat de gynaecoloog vooral omdat je zeker weet dat de miskraam volledig is geweest en dat je kan berekenen hoe lang je al zwanger bent als het meteen daarna weer raak is.

Ik zou als ik jou was wel 1x per week een zwangerschapstest doen om te kijken of je nog HCG in je lichaam hebt. Anders denk je straks dat je zwanger bent terwijl dit nog het "restantje" is van de afgebroken zwangerschap. Zodra ik "schoon" was begon ik aan ovulatietesten zodat ik wist dat ALS het raak zou zijn we vanaf welke datum konden rekenen.

Ik hoop voor je dat je snel weer zwanger bent!

Hoi hoi,
Ik heb zelf in juli '20 een miskraam gehad met 8 weken. Deze miskraam viel mogelijk samen met mijn cyclus. Want in augustus '20 testte ik weer positief. Inmiddels trotse mama van een gezond zoontje. 
Vrij snel na mijn miskraam stopte het vloeien. Heeft zo'n 5 dagen geduurd denk ik. Net als een normale menstruatie. 
Ik had in die periode tussen miskraam en positieve test wel zwangerschapstesten en ovulatietesten gedaan. Puur om te zien wat er met mijn lichaam gebeurde. Zwangerschapstest was al heel snel negatief. 
Dus het kan zeker, ik kan je wel vertellen dat ik het al met al heel heftig vond. En in een enorme rollercoaster belandde. Eerlijk de eerste zwangerschap was ook niet gepland (door pil heen zwanger geraakt), daarna hadden wij zo iets van we zien het wel.

Hallo allemaal,
na een periode van proberen was is na 6 maanden zwanger. Helaas liep dit uit op een miskraam. 3 maart begon dit met oud bloed, 5 maart begon de echte bloeding. Deze was niet heel heftig zoals je bij een miskraam zou verwachten. Leek meer een normale ongesteldheid. 22 en 23 maart had ik duidelijk positieve ovulatie testen. Voor mijn miskraam had ik een cyclus van 28 dagen. Soms iets korter. Volgens mijn berekening zou ik dan dus 2 april ongesteld moeten worden maar deze is vooralsnog uitgebleven. Vandaag getest; negatief. Kan het zijn door late eisprong ik later ongesteld of positieve  test in handen heb? ik heb wel wat ongesteldheidspijn, maar had ik de vorige keer ook en toen dus positieve test. zijn er meer mensen die hier ervaring mee hebben? 

Sterkte :(
Verloskundige zei destijds tegen mij dat een ongesteldheid afwachten medisch geen nut heeft. Je krijgt pas weer een eisprong wanneer je lijf er klaar voor is om weer zwanger te kunnen worden.

Terug
Bovenaan