Zwanger worden na miskraam

Hoi allemaal,

Ik en mijn man zouden heel graag een kindje willen krijgen. Ik heb pcos, dus we verwachte dat het wel een tijdje zou duren. Tot onze verbazing werd ik na de tweede ronde zwanger. Helaas heeft ons wondertje niet langer dan 11 weken mogen worden. Op maandag hadden we een goede echo met een spartelend kindje en op vrijdag was het er helaas niet meer. Dit is nu ongeveer anderhalve week geleden dat ik de miskraam kreeg. Dit was echt een klap. Vooral na een goede termijnecho. Ons vertrouwen in echo's is hierdoor erg afgenomen. Ondanks de onzekerheid of de volgende keer wel goed zal verlopen willen we graag weer zwanger worden. Ik was benieuwd of hier meer mensen zijn die hetzelfde meegemaakt hebben en ook voor hun eerste kindje proberen te gaan.
 
Wat naar zeg.. heel veel sterkte.
Ik heb ook een miskraam gehad bij bijna 11 weken (we hebben al een kindje en gingen voor een 2e). Een goede vroege echo gehad, bij de termijn echo bleek het kindje net overleden. Heel heftig vond ik dat.
We hebben het een paar maanden op zijn beloop gelaten, toen ik weer begon met ovulatietesten was het eigenlijk meteen weer raak. Nu op de helft van de zwangerschap. Ik ervaar het nu heel anders als bij onze eerste. Ik blijf bang dat het mis gaat, mede doordat ik de vorige keer niet heb gemerkt dat het niet goed was en dat pas bij de echo bleek. Denk ook niet dat ik er nog heel gerust op ga worden. Ik wens jou dat heel anders toe. Sterkte.
 
Dat is heel heftig om mee te maken en zelf na aantal echo's dat t nog mis kan gaan ? heel veel sterkte komende tijd!

zelf heb ik in april miskraam gehad en was bijna 6 weken en was ook heftig. Nu ben ik net opnieuw zwanger en morgen 5 weken en vind het spannend de eerste 12 weken. We hopen dat alles goed gaat. het verwerken van de miskraam is wel belangrijk dat moet je wel een plekje geven. Luisteren naar je lichaam als je rust nodig hebt en dan kan je verdere stappen maken. Zo was het bij mij wel. Afgelopen maanden geregeld ontspanning opgezocht en leuke dingen samen doen met mn man. En nu ineens zwanger waar we super blij mee zijn dus het kan snel gaan. 



 
 
Heel veel sterkte en super heftig nadat je al goeie echo’s hebt gehad al helemaal :(

Voor mij helaas herkenbaar, wij zijn bij de eerstvolgende eisprong er wel weer voor gegaan. Zelf heb ik geen PCOS dus daar geen ervaring mee. Ik vond het zelf zonde om een eisprong niet te benutten zeg maar, gaf mij ook rust en hoop dat het weer zou kunnen. Maar kan mij ook heel goed voorstellen als koppels eerst even een aantal weken of maanden de tijd willen nemen om het wat beter te verwerken
 
Hoi Aatje,
 
Wat naar dat jij hetzelfde hebt meegemaakt!
En wat fijn dat je weer een mooi kindje mag verwachten. Ik hoop echt voor jou dat alles gewoon goed mag blijven gaan. Je bent gelukkig de kritieke fase voorbij. Heb je de miskraam wel een plekje kunnen geven, of moet je er nu juist veel aan denken nu je weer zwanger bent? Kan me heel goed voorstellen dat je bang bent dat het weer mis kan gaan. Ik vind het nu al spannend om te bedenken dat ik straks misschien weer zwanger ben en hoe het dan zal gaan verlopen. Ben me erg bewust geworden hoe kwetsbaar het is.
 
[quote quote=10572082]Hoi Aatje,
 
Wat naar dat jij hetzelfde hebt meegemaakt!
En wat fijn dat je weer een mooi kindje mag verwachten. Ik hoop echt voor jou dat alles gewoon goed mag blijven gaan. Je bent gelukkig de kritieke fase voorbij. Heb je de miskraam wel een plekje kunnen geven, of moet je er nu juist veel aan denken nu je weer zwanger bent? Kan me heel goed voorstellen dat je bang bent dat het weer mis kan gaan. Ik vind het nu al spannend om te bedenken dat ik straks misschien weer zwanger ben en hoe het dan zal gaan verlopen. Ben me erg bewust geworden hoe kwetsbaar het is.[/quote]Dankjewel, tja net wat je zegt, ben me enorm bewust van de kwetsbaarheid en dat het absoluut niet vanzelfsprekend is dat het allemaal maar goed gaat. Het is niet dat ik nu perse veel terug denk aan de miskraam maar ik besef me wel dat het de oorzaak is van mijn angst nu. En soms denk ik wel, er had nu al een baby'tje kunnen zijn.. maar daar probeer ik dan maar niet te lang bij stil te staan. Het is niet anders.
Nogmaals heel veel sterkte, ik hoop dat je snel een fijne gezonde zwangerschap mag doormaken.
 
Terug
Bovenaan