Zwanger worden na miskramen van tweede kind

Dag allemaal,Ik voel me gewoon ff zo kut! Weer negatief getest en morgen moet ik ongesteld worden als ik uitga van m’n ovulatietesten.<br />Vorig jaar december kwam de wens voor een tweede, omdat het bij de eerste 2 jaar duurde, wilden we “optijd” beginnen.<br />Ik raakte meteen in januari zwanger maar dit werd een vroege miskraam voor de 7 weken.<br />In juni weer zwanger en dit was een tweeling, helaas waren de hartjes gesopt met kloppen met 9 weken en kreeg ik een miskraam met 12 weken op 16 augustus.<br />Allerlei onderzoeken wezen bij mij uit dat er niks aan de hand is. Mijn man is niet onderzocht want we hebben een gezonde zoon.<br />Nu ben ik inmiddels een dik jaar verder van het starten met proberen van de tweede en twee miskramen. Ik word er echt verdrietig van.<br />Voor mijn gezonde zoontje ook een miskraam gehad, dus 3 miskramen in totaal. <br />Ik probeer echt zo gezond mogelijk te leven.<br />Hebben jullie nog tips? Om met succes zwanger te raken? Een of ander kruid ofzo of iets met massages? Ik ben de wanhoop nabij, helemaal in de eerste ongesteldheid week ?<br />

Geen tips om snel zwanger te raken helaas. Ik vraag me wel af waarom ze je man niet onderzoeken. Als je twee miskramen hebt gehad heb je recht op een chromosomenonderzoek bij beide partners. Je vriend (of jij) kan bijvoorbeeld een gebalanceerde chromosomenafwijking hebben. Daarmee heb je gewoon kans op een gezond kind maar ook een grote kans (minimaal 50%) op een miskraam/kindje met ernstige afwijking. Dus 1 gezond kindje hoeft niet zoveel te zeggen. Ik zou toch aandringen op een chromosomenonderzoek. De kans dat er iets wordt gevonden is trouwens heel klein (ca 4%). Ik merk dat sommige artsen daarom niet zo snel dat onderzoek aanraden. Maar wat ik zeg, het is wel zeldzaam. Dus maak je niet direct zorgen. Als je twee miskramen hebt gehad dan is de kans dat je een derde krijgt bijvoorbeeld niets eens echt veel groter.

Bedankt voor je uitgebreide berichtje.
Ik heb voor mijn gezonde zoon ook een miskraam gehad, dus in totaal 3 miskramen.

Wat heftig voor jullie, gaan ze bij jullie nu geen ivf doen?
Heb jij al wel kindjes?

Sterkte!

Wat een heftige tijd is het hè!
Helaas hier vergelijkbaar: 3 miskramen waarna gelukkig een gezonde zoon van inmiddels 3. En voor de 2e weer 2 miskramen, nu 23 weken zwanger van weer een zoon. 
Er is nooit iets uit onderzoeken gekomen, gewoon "pech". 
Wij waren ook wanhopig en waren er bijna mee opgehouden toen het toch lukte. 
Schroom niet om hulp te vragen (ik heb zelf veel gehad aan praktijk Janna, een psycholoog/ervaringsdeskundige). 

sterkte en hopelijk gauw een goede zwangerschap!

Ik herken dit verhaal best wel. Ik heb afgelopen jaar vlak achter elkaar 2 miskramen gehad (juli en september). Na de MK van september had ik 8 weken lang bloedverlies en mijn cyclus is nu nog steeds verschrikkelijk. Ik zat rond de 28 dagen, maar sinds de MK is het al 35 en 38 dagen geweest. Zit nu op dag 26 van de huidige cyclus en nog geen positieve ovulatietest gehad, dus deze cyclus wordt waarschijnlijk 40+ dagen. 
Ik heb helaas ook geen tips voor je om sneller zwanger te worden. Ikzelf probeer er ook alles aan te doen, maar moed houden is lastig merk ik ook. Ik heb nu afgelopen maand de Ferti-Lily cup gekocht. Deze willen wij aanstaande eisprong(en) gaan gebruiken in de hoop zwanger te worden. Wellicht is dit ook wat voor jou? Ik weet niet of dit gaat helpen, maar ik heb dan zelf iig het gevoel dat ik er alles aan doe.

Sterkte nog even en hopelijk snel een positieve test in handen.

Terug
Bovenaan