Zwanger worden na MK

Hoi allemaal,

Wij hebben pas afgelopen woe. een MK gehad en ik heb het er nog erg moeilijk mee mede doordat we al verder dan een kwart in onze zw. waren (12 wk.) maar toch heb ik de volgende vraag.

Hoelang moet je wachten tot je weer zw. mag worden. Wel heel dubbel hoor maar mijn man en ik willen toch gelijk proberen weer zw. te raken vandaar. Wat is verandwoord??

gr.

Nicole

in principe word aangeraden om te wachten tot je weer een menstruatie hebt gehad. maar eerder is geen zonde hoor!

Zelf dacht ik ook snel weer zwanger te willen zijn maar ik heb pas een maand na de curettage een psychische klap gekregen en die verwerkt, ben nu (3 maanden later) pas weer op het punt dat ik zeg, nu mag het wel weer komen maar ik ga er niet voor klussen, als het komt komt het en anders moet het maar even wachten. Ik weet dat ik zwanger kan worden en laat de natuur nu zijn werk doen.

Veel sterkte en geluk!

Liefs Roseliek

Hoi Nicole,
Een menstruatie afwachten is handiger om te kunnen tellen, vanaf wanneer je zwanger bent.
Maar mij werd gezegd, dat ik niet hoefde te wachten, en in princiepe als we er weer klaar voor waren, we zwanger mochten worden..Wel nadat het vloeien was gestopt..
Mijn miskraam was met bijna 8 weken, en is nu bijna vijf weken geleden.
Het was een enorme klap, maar ook wij gaan er meteen weer voor.
Ben ook niet gecureteerd overigens.
Ik zit nu alleen bijna een week na mijn ''normale'' cyclus..Overtijd dus.
Maar na een mk kan het wel zes weken duren voor je weer je menstruatie krijgt..
Wachten dus, en ik doe ook pas een test als ik verschijnselen heb, heb ze nu nl niet.
Ik wens je een vruchtbare tijd toe, nadat je het verlies een plekje hebt kunnen geven..
Was het jullie eerste kindje?
Veel sterkte, en succes.
Groet R

Nicole,

na mijn miskramen heb ik nooit gedacht nu ga ik voorbehoedsmiddelen gebruiken. Misschien heel gek, maar je doel is een kindje en dat doel is gewoonweg niet bereikt. En het voelt dan toch vreemd om iederekans op een kindje voorbij te laten gaan door een condoompje.

Ga er wel vanuit dat je niet direct weer zwnager bent, want anders komt de klap misschien heel hard aan. Bij mijn eerste miskraam was ik na 3 maanden weer zwanger. Tijdens de zwangerschap van de tweede miskraam is mijn nu ex-man er vandoor gegaan, dus een nieuwe zwnagerschap zat er op dat moment niet in.

Na mijn derde miskraam werd ik na twee maanden weer zwanger.  

En al die zwangerschappen zijn goed gegaan.

Doe lekker wara je je goed bij voelt. Ook als je niet weer ongesteld wordt is wel ongeveer te bepalen wanneer je uitgerkeende datum zal zijn. Enne misschien een tip. Ik heb na mijn laaste miskraam iedere dag mijn temp opgeomen. Ik wilde namelijk weten wanneeer ik mijn menstruatie kon verwachten. Ideaal hoor dat je als vrouw wat warmer wordt als je je ei hebt gehad.

Succes en hou je taai.

Miep

Hoi meiden,

Nicole, ten eerste heel veel sterkte in deze verdrietige tijd!
Ikzelf heb op 1 september een curretage ondergaan na een missed abortion (eerste kindje). En nu is het wachten op mijn eerste ongesteldheid. Het is nu ruim 4 weken geleden, maar ze zeiden dat het wel zo'n 5 tot 6 weken kon duren. Ik heb daarna echter helemaal geen bloed verloren, dus ik hoop dat het deze week weer gaat komen.
Wel spannend, want daarna mogen we weer 'aan de gang'. Dat werd ons ook geadviseerd. Wist niet precies waarom, maar had later op internet gelezen dat de kans op een nieuwe miskraam groter was en ook de kans op een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Dus hebben we besloten inderdaad netjes te wachten tot het weer mocht. Inderdaad raar om te vrijen met condooms als je een kinderwens hebt...

RW, jij hebt zeker ook rond dezelfde tijd je miskraam gehad? En 72, is dat je geboortejaar? Dan ben je ook 34? En was het ook je eerste zwangerschap? En volgens mij zag ik nog iemand met 34 in de naam?

Nou meiden, hopelijk spreken we elkaar over een tijdje op een maandforum!
Heel veel sterkte en laten we moed houden voor de toekomt!

Liefs, Vennie.

Hoi Nicole,
Je hoeft je niet schuldig te voelen hoor. Alleen jijzelf kunt bepalen of je er alweer aan toe bent of niet. DAt heb ik wel geleerd met mijn vorige zwangerschap. Mijn   reactie was al heel snel, ik heb mijn meisje verloren, en dat verdriet zal er altijd blijven, maar moet ik daarom ( voor alle mensen om mij heen) een jaar of 2 jaar of zo wachen met zwanger worden?
Ik zeg maar zo, ik heb wel een kind gehad, maar mijn kinderwens die ik had is hiermee helaas niet vervuld
Heel veel sterkte en succes

Inieminie (zal wel were fout zijn),

ik heb het idee dat we aardig op één lijn zitten. Je kinderwens is inderdaad niet vervuld op de wijze die jij wilde, dus ga zeker niet om anderen aan de voorbehoedsmiddelen. Ik hoop echt dat het snel allemaal goed gaat komen. Je lijkt me een fantastisch mens.

Enne voor vennie (geloof ik) ik heb wel 34 in mijn naam, maar ben al 36. Ik ben voor de 7e keer zwnager, en heb 3 geweldige kids.

Miep

Aan de ene kant heb ik zoiets van, voor mijn lichaam zal het wel beter zijn om eerst een ongestelheid af te w8en, maar het is niet zo dat  we dan voor die tijd dan maar voorbehoedsmiddelen gaan gebruiken.
We zien het wel, laten de natuur maar weer zijn gang gaan.
Voorlopig natuurlijk wel eerst w8en totdat de laatste bloedingen van de miskraam helemaal over zijn.....

Gr Jess

Terug
Bovenaan