Zwanger worden na prikpil

<p>Goedemiddag</p><p>Ik ben nieuw hier omdat ik graag advies hoor.</p><p>Augustus vorig jaar heb ik mijn laatste prik pil gezet. De dokter zei dat het sowieso een jaar zou duren voordat ik zwanger kan worden. Nu is de wens heel erg aanwezig en ben ik elke keer in de hoop dat ik zwanger ben. Na het stoppen met de prikpil heb ik altijd een goede regelmatige periode gehad maar nu ben ik al 6 dagen over tijd. Inmiddels heb ik 6 testen gedaan en die zijn allemaal negatief.</p><p> </p><p>Heeft iemand hier ervaring mee? Tips wat ik kan doen? Ik hoop zo dat ik zwanger ben maar alle testen blijven negatief..</p><p> </p><p>Groetjes</p>

Ik mrt heb ik mijn laatste prikpil gehaald en in juli werd ik 1x ongesteld en toen pas weer in september.  Ik had er ook rekening gehouden dat het een jaar zou duren voordat mijn cyclus een beetje normaal zou zijn.
Sept op okt een cyclus gehad vab 28 dagen en daarna gelijk zwanger.  Was wel even een shock. Omdat ik dacht dat het nog onregemaltig was heb ik pas 1.5 week later getest. 
Zou je niet te druk maken erover de eerste paar cyclussen kunnen erg onregelmatig zijn.

Ik mrt heb ik mijn laatste prikpil gehaald en in juli werd ik 1x ongesteld en toen pas weer in september.  Ik had er ook rekening gehouden dat het een jaar zou duren voordat mijn cyclus een beetje normaal zou zijn.
Sept op okt een cyclus gehad vab 28 dagen en daarna gelijk zwanger.  Was wel even een shock. Omdat ik dacht dat het nog onregemaltig was heb ik pas 1.5 week later getest. 
Zou je niet te druk maken erover de eerste paar cyclussen kunnen erg onregelmatig zijn.

Dat is zeker waar Maar al die tijd was het wel regelmatig en nu ineens 7 dagen vind ik wel heftig. Maar misschien toch even aankijken. Het kan dus zijn dat je je menstruatie een keer overslaat? 

Ik heb ook de prikpil gehad. Toen we voor een kindje gingen ben ik er dus mee gestopt. Soms duurde t dertig dagen en soms 40 voordat ik weer ongesteld werd. Na een tijd werd het wat regelmatiger. Ik ben ong 12/13 maanden na het stoppen zwanger geraakt. 

Ik heb 3x de prikpil gehad ivm klachten over gegaan naar een spiraal. Doordat ik na het verwijderen steeds klachten had van bloedverlies en onregelmatigheid(bijna een maand bloedverlies gehad) heeft de huisarts me doorgestuurd naar de gynaecoloog. Toen hij hoorde dat ik de prikpil had gebruikt wilde hij precies weten hoelang en wanneer. Het nadeel van de prikpil is dat ze 3 maanden werking kunnen garanderen maar in werkelijkheid is dit langer. 
Iedere keer dat je de prikpil laat zetten stapelen die hormonen zich weer meer op in het lichaam (als je begrijpt wat ik bedoel) daarom kan het lang duren voor je weer een normale cyclus hebt of dat het ineens weer van slag is. 
Sowieso reken je eigenlijk pas vanaf november omdat dan de 12 weken voorbij zijn. Je lichaam heeft gewoon even de tijd nodig om te herstellen. 
Als je twijfelt of je zwanger bent hoef je niet elke dag te testen. Hooguit om de 2 of 3 dagen. Om de 2 a 3 dagen stijgt je hcg weer verder. 
Eventueel zouden ovulatie testen nog een optie kunnen zijn als je eventueel straks toch ongesteld wordt (hier heb ik geen ervaring mee)
Daarnaast gaf de gynaecoloog mij een menstruatiekalender mee. Daarop moest ik precies zetten wanneer ik ongesteld werd en hoelang en hoe zwaar dat het was. 
Succes! 

Terug
Bovenaan