Zwanger worden na prikpil

<p>Hallo allemaal, ik zou heel graag wat ervaringen willen lezen, ik weet dat het bij iedereen anders is maar ik zou gewoon graag wat meer willen lezen van vrouwen die aan de depo (prikpil) hebben gezeten en zijn gestopt vanwege een kinderwens. Ik ben nu bijna 9 maanden gestopt en heb zo nu en dan wat bloedverlies maar niet wat je een normale menstruatie kan noemen, het is vaak een klein beetje gedurende 2 dagen en meer met afvegen dan dat het in of aan je maandverband/tampon zit. Ook heb ik regelmatig na het vrijen wat roze/bruin bloedverlies. Ik heb al wel vaak gezwollen en pijnlijke borsten en tepels. Verder hebben wij een kinderwens wat spannend is want ik heb zelf op jonge leeftijd schildklier kanker gehad en heb geen schildklier meer en als nabehandeling aan de radio actieve jodium gezeten, wel zijn mijn waardes goed en stel ik raak zwanger moet ik dat ook wel doorgeven bij mijn internist zodat ze dat in de gaten kunnen houden. Ik vind het erg lastig als mensen zeggen “ach niet te veel aan denken of mee bezig zijn het komt vanzelf”  want kom op als je wens er is kan je er onmogelijk niet mee bezig zijn toch?  Ik zou het super fijn vinden om van meerdere vrouwen te horen hoelang je aan de prikpil hebt gezeten, en hoelang het duurde voordat je weer normaal menstrueerde en uiteraard hoelang het heeft geduurd voor je zwanger was na het gebruiken van de prikpil.</p>

Ik heb er geen ervaring mee maar wel wat ongevraagd advies. Met bloedverlies na het vrijen naar je huisarts gaan voor een uitstrijkje. Echt belangrijkn dat je dat doet. Succes!!!

Buiten prikpil om: ik heb baarmoederhalskanker gehad. Een van de symptomen was bloedverlies na vrijen en op andere loze momemten. Laat een uitstrijkje maken.

Ik heb een poosje geleden een uitstrijkje gedaan bij de huisarts en een kweekje, want ik had al verteld aan de huisarts dat ik af en toe wat bloedverloor na het vrijen, dit was allemaal in orde, bleek toen wel een bacteriele schimmelinfectie te hebben maar de pap was prima.

Ik heb ongeveer 10 jaar de prikpil gehad. Na een maand of 4 nadat ik een nieuwe prik gehaald zou moeten hebben (dus ongeveer 7 maanden na de laatste prik) kwam mijn cyclus op gang. 
Meteen zwaar ongesteld (zoals daarvoor) met veel bloed en stolsels, maar wel onregelmatig. Het heeft denk ik een jaar geduurt voordat ze echt weer helemaal regelmatig waren. Daarvoor varieerde het van 25 tot 36 dagen, met een uitschieter naar de 54 dagen geloof ik. 
Na ruim een jaar heb ik 3x een positieve test gehad voor nod waarna ik alsnog ongesteld werd. Uiteindelijk zijn wij na 2 jaar ongeveer bij de gynaecoloog terecht gekomen en werd IUI gestart. i.v.m. niet al tebeste zaadkwaliteit van partner. Toen ben ik de eerste ronde zwanger geraakt.
Het was dus best een lange weg maar is bij iedereen anders :)

Gefeliciteerd!
Daarom raad ik ook af om voor nod te testen dan kan er nog zoveel mis gaan. Ik heb het ook 2 maanden gedaan ik dacht een licht streepje te zien maar vorige maand met de Kruidvat early met een kruisje maar die blijken vaak vals positief aan te geven en deze maand Kruidvat 2v5 maar dat was gewoon het voorgedrukte streepje. Dus je hebt er niks aan

Terug
Bovenaan