zwanger worden na prikpil

A

Anoniem

Guest
Hallo dames!

Mijn naam is Mirjam. Ik ben op zoek naar dames die ook de prikpil hebben gebruikt en daarna graag zwanger willlen worden of inmiddels zijn. Je hoort zoveel verschillende verhalen daarover, dus ik was benieuwd hoe jullie ervaringen hiermee zijn. Duurde het lang voordat je weer ongesteld werd en duurde het lang voordat je zwanger werd?
Ik hoop op reacties..

groetjes mirjam

Hoi Mirjam,

Ik heb een aantal jaren de prikpil gebruikt, ideaal, aangezien ik allergisch ben voor maandverband en tampons!
Maar minder ideaal was het toen mijn vriend(nu man) en ik besloten dat we er toch wel voor wilden gaan!
Ik had in januari 2007 mijn volgende prik moeten krijgen, maar we besloten dat niet meer te doen. Ik heb toen een jaar aangemodderd met de gewone pil slikken, aangezien de situatie op het werk het niet meer toeliet. Ik ben ook dat hele jaar maar een keer (in juli) ongesteld geweest.
Februari 2008 werd ik ineens vanuit het niets ongesteld, en ben toen ook gelijk weer begonnen met de gewone pil, wel op aanraden van de huisarts, om de cyclus die zich weer aan het ontwikkelen was een handje te helpen!
Op 14 juli 2008 moest ik aan een nieuwe strip beginnen, maar omdat het zo goed ging, ben ik er toen mee gestopt, ook in overleg met de huisarts.
Ik ben toen drie keer ongesteld geweest, een keer na 28 dagen, daarna allebei de keren 38 dagen, wel lang, maar toch regelmatig!
Inmiddels is mijn menstruatie nu al 25 weken uitgebleven en verwachten we in augustus ons eerste kindje!
Zoals je leest, kan het allemaal erg lang duren, maar dit hoeft natuurlijk niet te betekeken dat dit voor jou ook het geval is! Wat wel belangrijk is, is dat je je huisarts op de hoogte houdt of dat je een "maand"-boekje bij houdt, zodat er duidelijk actie kan worden genomen op het moment dat het echt helemaal de verkeerde kant op lijkt te gaan!

Ik wens je in ieder geval veel succes en hoop dat het bij jou allemaal wat soepeler mag verlopen dan bij mij het geval was!

Groetjes
Sas

Terug
Bovenaan