Zwanger worden na spiraal

<p>Hallo allemaal,</p><p>Ik zit zoveel forums af te lezen maar ik kan nergens een vergelijkbaar verhaal vinden.</p><p>Dus ik hoop dat er iemand is die mij kan helpen of adviseren.</p><p>Ik heb 2 prachtige gezonde biologische jongens en 1 geweldige bonusdochter. Samengesteld gezin zijn wij. Graag willen we er nog 1tje aan toevoegen en wij zijn dan nu ook bezig.</p><p>Ik heb 4,5jr een hormoon spiraal gehad en weinig tot geen menstruaties gehad. 13december 2021 is de spiraal verwijderd enrond 15/16 december 2021 werd ik een volle week ongesteld. </p><p>Sindsdien om de dag aan het "klussen". Maar nu is het probleem dus dat ik geen idee heb wanneer ik weer ongesteld zou moeten worden. Ik zit nu op dag 31 en nog helemaal niks. Ik zou ook niet weten wanneer ik een eisprong heb gehad. Ik ging van het gemiddelde uit 28dagen cyclus omdat toen ik jonger was altijd een regelmatige cyclus had. Maar aangezien ik nu op dag 31 ben en nog niks twijfel ik over de eisprong. Ik heb ook vandaag een zwangerschapstest gedaan en meerdere aantal dagen terug.. tot nu toe negatief..</p><p>Wat moet ik doen? Geduldig wachten wat ik niet kan haha. Iemand tips of ervaringen?</p><p>Help</p>
 
Had je voor je kinderen ook een  spiraal? Kan me namelijk wel voorstellen dat als je menstruatie 4.5 jaar praktisch stil gelegen heeft, het even tijd nodig heeft om weer "aan" te gaan. 
Dus misschien is je cyclus nog aan het opstarten.. ik vrees dat je gewoon even moet afwachten.. eventueel over een weekje weer een test doen als je nog steeds geen menstruatie gezien hebt? 
Vraagt veel van je geduld! Succes ?
 
Nee voor 1e geen spiraal voor mijn 2e weer wel een jaartje ongeveer.
Ja ik vrees ook afwachten inderdaad maar het is zo lastig omdat ik nu 0 info heb over en mijn eisprong en cyclus. Dus kan ook niks berekenen :).
Dank je wel in ieder geval
 
Ik dacht altijd dat je cyclus bij een spiraaltje gewoon doorliep. Maar misschien ligt dat aan het soort spiraaltje?

Maar verder is het een kwestie van wachten tot je ongesteld gaat worden en op basis daarvan kun je de volgende ronde misschien ovulatietesten gebruiken.
 
Ja dat staat inderdaad op internet alleen bij veel vrouwen blijft de menstruatie soms gewoon uit. Ik had de mirena hormoonspiraal.
Bij mij bleef het over het algemeen volledig uit. Heel soms had ik 1 dagje licht bloedverlies maar dat was het dan ook.
 
Hoihoi! 
Ik had rond 20 oktober2021 mijn spiraal laten verwijderen. Vervolgens werd ik 15 november tot 18 november ongesteld en de maand erna had ik een positieve test in handen. De maand erna testen ik om de 12e al heeeeel licht positief en op de 15e was het gewoon een knaller. Ik heb hiervoor altijd een cyclus gehad van 28 tot 30 dagen maar dat is zeker al weer 7 jaar geleden dat ik voor het laatst een natuurlijke cyclus had. Voor mij dus geen veranderingen in al die jaren.
Succes !
 
Oh wat goed. Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!!
Ja ik ben nu dus 1x vrijwel gelijk na het verwijderen van de spiraal ongesteld geworden en nu nog niks dus ben heel benieuwd.. ik weet niet waar ik op wacht op het moment.. zenuweslopend
 
Terug
Bovenaan