zwanger worden na spoedkeizersnee

Hallo meiden,

Eind juli 2009 ben ik bevallen van een mooie dochter Amber, nu 7 maanden. Helaas was de bevalling een drama van een paar dagen (!) en is de kleine uiteindelijk met een spoedkeizersnee gehaald.
Ondanks dat het een rotbevalling was en het herstel best lang duurde, begint het nu toch weer te kriebelen om voor een tweede 'te gaan'. Ook omdat het lang heeft geduurd voordat ik met behulp van allerlei behandelingen zwanger ben geworden van de eerste.
Volgens de gyn is er geen belemmering om weer zwanger te worden na de keizersnee maar ik vraag me eigenlijk af of het verstandig is om nu al weer zwanger te worden (mocht het uberhaubt weer lukken) en hoe lang er tussen zou moeten zitten om voldoende te herstellen.
Alvast bedankt voor jullie reacties
Liefs
 
hoi amber

na een keizersnede mag je pas weer na 9 maanden zwanger worden.
ik heb dit zelf nooit geweten en wij waren ook al na 5 maanden weer gestopt met de pil ben uiteindelijk na 10 maanden weer zwanger geworden maar het had veel eerder gekunt.

groetjes indra
 
Hoi,

ook ik heb vorig jaar een hele zware bevalling gehad die resulteerde in een spoedkeizersnee (had oa een fikse infectie met hoge koorts) Toen ik na 8 weken op eindcontrole moest bij de gynaecloog heb ik gevraagd wanneer je weer zwanger mag worden. Ik kreeg direct groen licht. Hij gaf aan dat voordat er spanning op het litteken komt te staan (pas ver na de helft van de zwangerschap) de wond allang goed genezen is. Ook bij ons duurde de eerste lang (bijna 2 jaar, gelukkig onverwacht spontaan) maar nu was het zo raak. Terwijl ik nog volledige borstvoeding gaf ben ik toch zwanger geworden van nummer 2. Ben nu 36 weken en Tijn is strakjes 14 maanden als nummer 2 komt. Ik mag ook gewoon proberen natuurlijk te bevallen.
Met mijn litteken gaat het trouwens prima, er staat af en toe wat spanning op maar na insmeren met olie heb ik daar geen last meer van... Emotioneel zie ik er wel tegenop, het is een jaar geleden dat Tijn geboren werd en dat was toch wel een traumatische ervaring. Maar we zien wel waar het schip strandt...

Succes met het maken van een keus!

groetjes Natasja (mocht je nog vragen hebben: ik schrijf bij aprilmama's, hier bijna nooit...)
 
vriendin van mij is nu 15 weken zwanger, haar 1e kindje is eind juni geboren. dit was niet gepland maar wel gewenst. zij had ook een spoedkeizersnede. er is niks op tegen om zo snel zwanger te zijn maar zij is wel bij de gynaecoloog om het litteken in de gaten te houden en medicatie omdat de 1e 8 weken te vroeg gehaald is. de zwangerschap verloopt tot nu toe heel goed.
 
Hallo meiden bedankt voor jullie reacties.
Ik had ooit eens ergens gehoord dat er minimaal een jaar tussen moet zitten maar begrijp nu van jullie Indra en Natasja dat jullie gyn er geen bezwaar tegen heeft. Bij de eerste heeft het al met al bijna 4 jaar geduurd. Als het voor een tweede weer zolang duurt ben ik bijna bejaard, haha. Dus net een afspraak gemaakt om de spiraal te laten verwijderen en we gaan ervoor...
@ Natasja: ik begrijp je spanning hoor. Ik ben no
g niet eens zwanger maar zie nu al als een berg tegen de bevalling op. Plus als ik dan weer een tijdje in het zkh moet blijven heb je toch een kleintje rondlopen die opgevangen moet worden. Sterkte de komende weken!
Liefs
 
ik ben ongepland zwanger na een keizersnede , het is nu 6 maanden geleden dat ik een keizersnede had, ik vraag me af hoe gevaarlijk het kan zijn, kan je vroeg geboorte krijgen?
 
Terug
Bovenaan