Zwanger worden na teelbalkanker

Marise22

New member
Hallo allemaal,

Ik ben benieuwd of er hier misschien ervaring is met zwanger worden na teelbalkanker.

Ik ben zelf 25, mijn vriend is 28. Inmiddels is hij bijna 5 jaar schoon na teelbalkanker met uitzaaiingen waarvoor hij geopereerd is en chemotherapie heeft gehad.

Nu zijn we klaar voor de volgende stap en willen we heel graag een kindje. Heel spannend, maar ook onzeker. Er is een kans dat zijn zaad niet goed is, maar de kans dat we natuurlijk zwanger kunnen worden. Mijn vriend is heel erg bang voor de uitkomst van een eventuele test. Voelt voor hem dan toch als een soort van falen. We hebben nu een soort grens van een jaar ingesteld en als het dan niet lukt, willen we de medische wereld inschakelen.... Maar eerst zo proberen... Ook zonder te weten wat zijn zaad kwaliteit is..

Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben... Ik vind het zo spannend...



Groetjes!
 
Hallo.

Wij zijn in verwachting geraakt toen ik teelbalkanker had. Tijdens de zwangerschap kwamen we hier achter. Ik ben toen ook geopereerd en heb chemotherapie gehad. Voor de bevalling heb ik de uitslag gehad dat ik "schoon" was. Ik heb ook al eens aan de arts gevraagd of ik nu onvruchtbaar ben of blijft. Ze zei dat bij bijna alle gevallen de man weer vruchtbaar word na chemotherapie.

Groeten Gerben
 
Hi Marise,

wat een spannende periode voor jullie!         Mijn vriend was 2,5 jaar schoon en toen hebben we een test laten doen hoe zijn zaadkwaliteit was. De uitslag was: er is een kleine kans om op de natuurlijke manier zwanger te worden. het advies was een half jaar proberen en daarna de ziekenhuis molen in te gaan. We vonden het heel spannend allemaal. Na 2 maanden ben ik ovulatietesten gaan doen en na 4 maanden was ik zwanger. Wat een cadeau!! Je hebt meer kans op een meisje als je man langzamer zaad heeft en ja hoor dat klopte. Nu is ze alweer 2 jaar en denken wij over een tweede kindje. We weten dat ik zwanger kan worden,maar ja of er weer zo snel gaat weet ik niet.

hopelijk heb je iets aan mijn verhaal. Mocht je nog vragen hebben dan mag je altijd mailen.

houd goede hoop,het is mogelijk!!!

groetjes Babs
 
Mijn vriend heeft nu 4 jaar geleden de diagnose gekregen en een operatie en chemotherapie gehad. Korte tijd daarna ben ik d.m.v. iui met ingevroren zaad zwanger geraakt van ons eerste kind (natuurlijk zwanger worden mocht toen nog niet ivm de chemotherapie). Twee jaar na de chemotherapie ben ik zwanger geraakt van ons tweede kind (zonder hulp vanuit ziekenhuis). Het kan dus wel, ik ken ook wel meer succes verhalen, lastig is alleen dat dat je geen 100% zekerheid geeft voor je eigen situatie.
 
Wij hebben trouwens bij ons tweede kindje ook besloten het eerst te proberen zonder de vruchtbaarheid vooraf te testen omdat we het niet direct weer heel medisch wilden maken. We hebben ons een half jaar gegeven en zouden het anders wel laten testen, maar ik was al snel zwanger.

 
Terug
Bovenaan