Zwanger worden na verwijderen Mirena spiraal

<p>Hallo allemaal. </p><p>Ik heb een vraag voor die gene die misschien hetzelfde hebben gehad na het verwijderen van het Mirena spiraal. </p><p>Ik heb begin december het spiraal laten verwijderen omdat er een kinderwens is. De Mirena heb ik maar 4maanden gehad. De klachten die ik had waren onzettend heftig en ik kon eigenlijk niet meer normaal functioneren door dat ik zo ziek was.  </p><p>Eenmaal eruit kreeg ik na een week een ongesteldheids duur van 5dagen. Je zou zeggen dat je cyclus weer enigszins normaal zou moeten verlopen? Ik ben nu 4dagen over tijd, mijn normale cyclus is 28dagen. Ik heb meerdere tesen gedaan en die geven niet zwanger aan. Nu is alleen het rare, ik had al 2weken na het verwijderen van het spiraal zwangerschaps verschijnselen. Ik heb al een kindje dus ik weet hoe een zwangerschap voelt. Zere borsten, misselijk op de raarste momenten maar ook lage buikpijn en rugpijn.   </p><p>Wie had dit ook ? </p>

Je kunt na het verwijderen van de spiraal een beetje hormonaal 'in de war' raken, dus dat je idd zwangerschapsverschijnselen krijgt. Bij de zwangerschap worden die ook veroorzaakt door hormonen, en na het verwijderen van de spiraal heeft je lichaam tijd nodig de balans te herstellen.
Ik heb 2 jaar geleden in januari mijn spiraal laten verwijderen, maar die zat er toen wel al (bijna) 5 jaar in. Ook wel laten verwijderen vanwege een kinderwens die eraan zat te komen, maar bewust wel vóór deze heel 'actief' was. Wij zijn het toen vanaf augustus ongeveer gaan proberen. Had vlak na het verwijderen van mijn spiraal wel een regelmatige cyclus, alleen ook wel wat jij zegt af en toe pijn aan mijn borsten en een beetje een vaag gevoel. Maar omdat wij dus in principe nog wel veilie vreeën hoefde ik (gelukkig) niet bij alles meteen te denken "zou ik zwanger zijn?", maar anders had ik dat ook wel eens gedacht denk ik.
Is het een idee om je lichaam ook wat tijd te geven? 6 maanden ofzo, dat je 6 maanden na het verwijderen van het spiraaltje echt bewust gaat proberen zeg maar ;).
Succes!!

Ik ben de eerste maand na het verwijderen van mijn spiraaltje niet ongesteld geweest. Daarna een regelmatige cyclus. Symptomen zeggen verder niets ;) Geef het even de tijd. Je lichaam moet even in balans komen

Ik was na het verwijderen van de spiraal een half jaar lang elke dag ongesteld en daarna nog heel onregelmatig en veel bloedverlies. Ik hoop voor je dat je cyclus snel terugkomt ! 

Ik was na het verwijderen van de spiraal een half jaar lang elke dag ongesteld en daarna nog heel onregelmatig en veel bloedverlies. Ik hoop voor je dat je cyclus snel terugkomt ! 

Terug
Bovenaan