zwanger worden na verwijderen mirena spiraal

A

Anoniem

Guest
Hoi mama's (bijna mama's)

Ik heb al een kindje van 2.
Nu heb ik een aantal maanden geleden mijn mirena spriraal laten verwijderen omdat we graag een 2e kindje willen.
Echter blijf ik onregel matig ongesteld, vaak zelfs om de 2 weken.
Nu vraag ik mij af of andere hier ervaring mee hebben.
Is dit normaal na verwijdering van een spriraaltje?
Hiervoor was ik altijd wel regelmatig ong.
Nu begin ik te twijfellen of alles wel oke is...
Is er iemand met ervaring hiermee?

Groetjes Ilse

hoi ilse,

ik heb er geen ervaring mee, maar kan me je zorgen goed voorstellen..
weet je of je een eisprong hebt?
Normaal zou je 2 weken voor je menstruatie je eisprong hebben, maar als je maar zo`n korte cyclus hebt?
Misschien kan je temperaturen of ovulatietesten gebruiken om te kijken of je een eisprong hebt?

Anders zou ik even langs de huisarts gaan, die kan je vast wel verder helpen..

Ik hoop dat je snel wat meer duidelijkheid krijgt en maar snel zwanger mag zijn!!

:Liefs

Ik heb ook een mirena spriraal gehad, heb allen toen hij verweiderd werd een maand last gehad van meerdere bloedingen. Maar na die 1e maand werd ik alweer regelmatig ongesteld. In de 3e ronde was het alweer raak. Ik zou als ik jou was gewoon even de huisart bellen.

Hoop dat je snel een positieve test in handen mag hebben.

Groetjes Anne

hoihoi ik heb 10nov mijn spiraal laten verwijderen de 14e was ik 1 dag ongi en de 25e weer 1 dag en nu tot vandaag niets ook heel vaag dus. we hebben vorige week wel een keer getest omdat ik me ook vreemd voelde maar die was negatief. nu wachten we tot min. de kerst

ik heb veel verschillende verhalen gehoord over de cyclus na het verwijderen schijnt bij alle vrouwen weer anders te zijn maar volgens mij hoort het na een paar maanden toch wel weer een beetje regelmatig te zijn.

zou het nog heel even afwachten of voor de zekerheid even de huisarts bellen succes

Ik heb 2 maal een mirena gehad. Het kan een paar maanden duren voordat je weer een normale cyclus krijgt. Volgens de bijsluiter van de mirena is dat niet zo, maar volgens mijn ervaring en volgens mijn gyn is het wel gebruikelijk, omdat het op hormoonbasis is. Als het na een half jaar nog niet normaal is zou ik even gaan bellen. Ook die tussentijdse bloedingen zijn niet vreemd, wel heel vervelend. Hoop dat het weer snel op gang is bij je.

Terug
Bovenaan