Zwanger worden na verwijdering spiraaltje

<p>Goedemorgen Dames!</p><p>Ik zit sinds mij 13e aan de pill voor de ongestelheidsklachten.( Nu 29 jaar) Paar jaar geleden overgestapt naar de mirena spiraal! </p><p>Vorige maand heb ik mijn spiraaltje laten verwijderen. En 2 weken erna kreeg 2 dagen heel oud bruin bloed. Ik vraag me af kan ik dit als ongesteldheidsperiode beschouwen? Ik heb geen idee hoe mij cycles loopt want met het spiraaltje werd ik niet ongesteld. </p><p>Ik heb nu meerdere keren zwangerschaptesten gedaan en helaas negatief. En normaal doe je die op nod dagen. En ik heb geen idee.</p><p>Wie heeft een soort gelijk probleem gehad? En kan mij helpen mij gerust te stellen.</p><p> </p>

Goedemorgen!

Ik heb in totaal 7 jaar een mirenaspiraal gehad (daarvoor ook ongeveer 7 jaar de pil) en werd toen niet ongesteld. Vorig jaar januari mn spiraal laten verwijderen en ook net als jij ongeveer 2 weken later wat bloedverlies gehad. Echter pas na 4 maanden kwam pas mijn cyclus op gang. Toen ook vrijwel meteen zwanger geraakt. Even geduld hebben, ieder lijf is anders maar na zo lang hormoon gebruik is het niet gek dat je lijf weer even moet 'opstarten'

Ik werd na het verwijderen van de mirena ook ong na 2 week ongesteld. Heb de mirena 9 jaar gehad.
Weet zo niet meer of t bruin 'oud' bloed was, maar dat zou prima kunnen. Is wel normaal hoor

Het is lastig om te zeggen, want je weet niet wat echt een menstruatie was of een restart van je lichaam na het verwijderen van de hormonen! Ik heb ook een korte menstruatie gehad en daarna na 4 weken ongeveer weer en toen was het wel een echte menstruatie. Ik moet er wel bij zeggen dat ik een half jaar voordat we echt gingen proberen al mijn spiraal heb laten verwijderen om mijn cyclus te leren kennen, ook 7 jaar spiraal gehad! Vrees dat je gewoon even geduld moet hebben, je kunt goedkope zwangerschapstesten kopen en die elke week doen tot je ongesteld wordt of zwanger bent? Succes!

Bij m’n vorige zwangerschap heeft het ongeveer 4 maanden geduurd voordat ik weer een eisprong kon vinden in m’n cyclus. Toen meteen zwanger. Ik zit nu in maand 2 na verwijdering van m’n 2e spiraal. Nog geen eisprong kunnen vinden met ovulatie testen dus ik moet ik ook nog even geduld hebben.

Net alles alles heel verschillend per persoon denk ik... ik zat na vijf jaar pil zeven jaar aan een spiraal (eerste Mirena, daarna kyleena die is iets lichter qua hormonen) had met beide licht bloedverlies, en eigenlijk meteen na het verwijderen eind januari terug naar m’n cyclus (zelfde aantal dagen als tijdens de spiraal trouwens). Twee maanden later was ik zwanger... kwestie van wachten tot je lichaam het weer oppakt, hopelijk hoeven jullie niet te lang te wachten!

Hallo, ik heb op 30 april kyleena laten verwijderen na 4 jaar en was juist einde van mn ongesteldheid, ik heb ook altijd bloedverlies gehad met kyleena, dus ik wist ongeveer mijn cyclus. Eerste ronde negatief nu ongesteld. Op naar ronde 2. Maar maak u geen zorgen elk lichaam is anders en moet idd zich terug aanpassen. Succes

Mijn cyclus had niet eens tijd om op gang te komen. 2,5 week na het verwijderen van mijn Mirena spiraal was ik zwanger.

Terug
Bovenaan