Zwanger worden na vroeggeboorte

<p>Dames,</p><p>Precies een jaar geleden heb ik een miskraam gehad van een prille zwangerschap, in januari 2018 had ik een weer een positieve test. Weer een jaar later in dezelfde maand (mei) heb ik een vroeggeboorte gehad, mijn zoontje is 4 mei 2018 spontaan vroeggeboren. Mijn vliezen braken en mijn zoontje is spontaan gevallen in de wc-pot:( ik had blijkbaar de hele dag weeen, omdat ik nog maar 23 weken zwanger was ging ik uit van een groeipijn. Mijn baby'tje was nog veels te klein om premature te worden:(( Het is nu al 11 dagen verder en mis mijn zoontje zo erg:(( Het is geen vervanging maar ik wil graag een broertje of zusje voor hem. Ik ben toe aan positieve verhalen, waarbij het de tweede keer wel goed is gegaan en binnen hoeveel maanden jullie zwanger zijn geraakt na een vroeg/doodgeboorte? </p>
 
Jeetje wat moet dat heftig zijn geweest. Hier geen vroeggeboorte maar wel een zoontje van bij 24 weken zwangerschap verloren. Mijn zoontje bleek een openruggetje en een waterhoofdje te hebben. Helaas tot groot verdriet bleek hij niet levens vatbaar en moest me zwangerschap afgebroken worden. Na 5 jaar ben ik 5 weken geleden dan toch trotse moeder geworden van een prachtige dochter(ik wilde zelf zolang wachten) Was wel heftig werd goed onder controle gehouden in het ziekenhuis. Kijk voor je zelf wanneer je er weer aan toe bent. Probeer ondanks alles toch te genieten als je straks weer zwanger bent. Positief blijven is belangrijk. Sterkte met je verdriet praat er veel met je partner over zodat jullie elkaar kunnen steunen
 
Jeetje wat moet dat heftig zijn geweest. Hier geen vroeggeboorte maar wel een zoontje van bij 24 weken zwangerschap verloren. Mijn zoontje bleek een openruggetje en een waterhoofdje te hebben. Helaas tot groot verdriet bleek hij niet levens vatbaar en moest me zwangerschap afgebroken worden. Na 5 jaar ben ik 5 weken geleden dan toch trotse moeder geworden van een prachtige dochter(ik wilde zelf zolang wachten) Was wel heftig werd goed onder controle gehouden in het ziekenhuis. Kijk voor je zelf wanneer je er weer aan toe bent. Probeer ondanks alles toch te genieten als je straks weer zwanger bent. Positief blijven is belangrijk. Sterkte met je verdriet praat er veel met je partner over zodat jullie elkaar kunnen steunen
 
@gebruiker638320
Ja hele traumatische gebeurtenis voor ons helaas :( wat erg ook voor jullie, een hele zware beslissing zou dat moeten zijn voor jullie! Als het niet privé is, mag ik weten waarom je zo lang heb gewacht? Ben je daarna wel direct zwanger geraakt? Ben namelijk bang dat ik nooit een kindje mag nemen in mijn armen. Ik ben wel direct zwanger geraakt bij de vorige 2, het is onnodig maar ik maak me er opeens veel te zorgen over. 
 
Ik ben in 2016 te vroeg bevallen van onze tweeling met 24 weken. Helaas hebben ze beiden de strijd verloren. Wij hebben 3 maanden gewacht, ook op advies van de gynaecoloog, maar ook omdat we zelf absoluut weer op adem moesten komen na die heftige tijd op de neonatologie en rondom het overlijden. 
Toen we allebei zoiets hadden van we gaan er weer voor heeft het 3 maanden geduurd voordat ik weer aantelde. Inmiddels hebben we een gezonde en prachtige 3e dochter! De zwangerschap was heftig en vol met angst ondanks dat ik heel erg goed in de gaten werd gehouden. Maar gelukkig is alles goed gegaan! 
 
Heel erg veel sterkte en blijf vertrouwen houden. Hoe moeilijk dat soms ook is! 
 
@HeyHallo  Wat fijn dat het bij jullie niet lang heeft geduurd! Wel een hele angst is dat zeker, geloof ook dat mijn volgende zwangerschap erg zwaar gaat worden. Wat erg dat jullie de tweeling hebben verloren! Wat was de redenen heb je dat te horen gekregen? Ik krijg pas volgende week mijn uitslag, ben super zenuwachtig. Alles was namelijk goed met het kindje ben benieuwd wat er uitkomt! 
 
Een ontsteking in een van de placenta’s was de reden van de vroeggeboorte. En het gevolg is de reactie van mijn lichaam dat de ontsteking eruit moet.. en dat alles zet de bevalling in gang. De kindjes waren gezond, helaas beide aangelopen tegen de meestvoorkomende complicaties bij vroeggeboorte. Longen niet ver genoeg ontwikkeld en hersenbloedingen. 
Ik was heel erg blij “dat het niet aan mijn lichaam lag” en ik groen licht kreeg voor een volgende zwangerschap!
succes en sterkte komende week, wat er ook uit mag komen. 
 
Roossje@ 
Wij wisten het helaas niet eerder bij 23 weken kwamen ze er achter in het ziekenhuis toen moest alles heel snel in gang gezet worden. Het was echt een heftige tijd en helaas alles zelf in me eentje moeten verwerken( mijn toenmalige vriend ging in de week dat ons kindje was overleden vreemd en bleek zelfs later nog dat hij op mannen viel. Dus in 2 maanden tijd was letterlijk de grond onder me voeten vandaan gerukt) ik was toen even klaar met mannen tot ik de man tegen kwam waar mee ik nu ruim 3 en half jaar samen ben en nu 3 jaar mee samen woon. Vanaf november probeerde we zwanger te worden en half augustus hadden we een positieve zwangerschaptest. 9 april is onze dochter geboren met 38 weken. Vertouw op jezelf dat het goed komt ookal is dat lastig
 
Terug
Bovenaan