Zwanger worden nieuwe baan

Ben wel benieuwd naar jullie meningen! Stel je bent aan een nieuwe baan begonnen. Zou je in het eerste jaar dat je daar werkt dan al weer zwanger worden, of vindt je dat je er eerst een jaar moet werken?
 
Hoi,

Dat is denk ik heel persoonlijk. De 1 heeft daar wel moeite mee de ander niet. Ik zou er zelf geen probleem mee hebben. Ik heb meer moeite met het feit om te verzwijgen dat je zwanger bent tijdens een sollicitatieprocedure, maar ook daar hebben sommige vrouwen geen problemen mee. Dus doe waar jij je goed bij voelt zou ik zeggen.
En bedenk ook, dat zwanger worden geen vanzelfsprekendheid is. Al wil je het graag dat wil nog niet zeggen dat het (gelijk) lukt. (spreek uit ervaring helaas.....)
 
Inderdaad! Ben het met cootje eens. Het is toch eigenlijk van de zotten, als je niet tijdens het eerste jaar zwanger zou mogen worden? tegenwoordig willen de bazen alles wel in de hand hebben, nederland is gewoon niet goed ingesteld op werkende moeders, maar daarbij mag je heel blij zijn als het zo snel zou lukken.
Ik zou er dus gewoon voor gaan. Ik heb er wel een vraag bij: verander je na de bevalling ook van werktijdsfactor of blijf je daarna net zoveel werken? Want dat zou voor mij toch anders zijn. je baas neemt je aan op een bepaalde werktijdsfactor... als je dan ineens zwanger bent en vervolgens minder gaat werken dan begrijp ik wel dat hij er niet blij mee is. Daar zou ik dan wel rekening mee houden, maar voor de rest niet.

Succes!
 
Ik had 1 nieuwe baan en was na 4 maanden zwanger ... hahaha ... heb het gewoon verteld en mijn baas had er geen moeite mee. Mede omdat ik mijn werk goed op papier had gezet als een soort draaiboek voor diegene die het tijdelijk zou overnemen.

Helaas is er het e.e.a. gebeurd waardoor ik uiteindelijk ontslag heb genomen maar dit staat los van mijn zwangerschap.

En ja, wat Cootje zegt is ook waar. Mijn ervaring is dat zwanger worden absoluut NIET vanzelfsprekend is. Ik werd zwanger toen ik het eigenlijk al had opgegeven. Nieuw huis, nieuwe baan, werd zwanger en heb nu een mooie dochter van 17 maanden.

Gr Esther
 
Ik heb gehad dat ik net was aangenomen en dat ik op dat moment al zwanger was maar het nog niet wist. Uiteindelijk bleek dat ik toen net 3 week zwanger was en moest het al met 6 weken vertellen, omdat ik super misselijk was en steeds naar de wc moest rennen. Ze reageerden heel positief. Dus je moet het gewoon eens peilen op je werk hoe ze er over denken.

Groetjes Paula
 
Terug
Bovenaan