zwanger worden nog best ingewikkeld

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal,

Ik ben Brenda ben 22 jaar en probeer nu al  5 maanden zwanger teworden.
Mijn vriend en ik zijn nu bijna 3,5 bij elkaar wonen nu een jaar samen en hadden zoiets van.. nu gaan we ervoor.

heb in de omgeving ( tussen neus en lippen door want niemand weet dat we bezig zijn) al wat dingen gehoord.. zoals temperaturen.
heb hier op de site gezien dat het rectaal moet gebeuren. ik was benieuwd of er meerdere mensen zijn die dit hulpmiddel.. ook gebruiken.
Ik deed het met een oormeter. de gaf ook na de eisprong   een hoge temperatuur aan tot dat ik ongesteld werd. dus dat zou betekenen dat ik zwanger zou zijn.
maar dat heb ik nu is al 4 maanden.
ik ben wel altijd op tijd met de menstruatie!

ook heb ik nadat ik schijnbaar de eisprong moet hebben..
een kleurtje..  ( zeg maar voor dat je ongesteld word.)
en dat blijft tot mijn menstruatie!

weet iemand hier iets van af.. of heeft iemand dit ook??

Groetjes
Brenda

hoi,
Je temp gaat na je eisprong altijd omhoog (0,3 tot 0,5 graden) tot aan je menstruatie. Op de dag dat je ongi gaat worden gaat ie altijd weer omlaag naar je "normale temp"

Over dat kleurtje...ik neem aan dat je bedoeld dat je bijv. in je gezicht wat roder bent???
Dat kan misschien zijn doordat je gehele lichaamstemp hoger is, en je het dus lekker warm hebt,
succes ermee,
Groet, Moon

Oh ja, er wordt altijd overal vermeld dat je het beste rectaal kunt tempen, maar als jij er zeker van bent dat je zo ook de verhoging kunt ontdekken, dan zou ik dat gewoon maar doen.
Ook kan ik je aanraden om niet te lang meer door te gaan met tempen, als je een regelmatige cyclus hebt en je weet wanneer in je cyclus je ei ongeveer gaat, stop dan!!   Anders ga je je er teveel op fixeren en dit maakt ook je seksleven minder plezierig, (neem dat maar van me aan)   Succes

temperaturen is het beste als je het rectaal doet, dat had de gyn mij toen verteld maar als jij het goed kan met de oortherometen moet je daarmee verder gaan,
Ik temp nu al een jaar, maar het hoort gewoon bij mijn wakker wordt ritme, ik doe het gewoon automatisch zonder er bij na te denken. maar misschien ook omdat ik nu gewoon de instelling heb van we zien wel hoe het loopt
succes meid en ik hoop dat het snel raak mag zijn bij je

xx

hoi,

bedankt voor jullie reacties.
met dat kleurtje bedoelde ik eigenlijk.
voor dat je ongesteld word heb je eerst nog die bruine kleur
en dat begint bij mij dus ongeveer na de eisprong.
en dat is balen.
dan kun je natuurlijk niet "oefenen".
Heb ik nu al 2 x gehad.
normaal gesproken heb ik mijn menstruatie om de 4 weken   maar nu ben ik 1 week te vroeg.

Brenda

Ha,

Ik snap dat dat balen is, maar gelukkig zijn er ook andere manieren om elkaar te verwennen (als je dat met 'oefenen' bedoelt tenminste).

Suus

Heej Brenda,

Ik kan me voorstellen dat jet het ingewikkeld vind. Ik heb zelf niet getemperatuurd, maar dat kwam omdat ik mijn eisprong voelde. En ik had het geluk in de eerste maand al zwanger te raken!
Omdat je zegt dat je altijd regelmatig ongesteld bent en nu een week te voreg, wilde ik je even meegeven dat je misschien niet ongesteld bent, maar een innestelingsbloeding kunt hebben. Dat gebeurt een aantal dagen na de eisprong. Ik zou het dus even in de gaten houden. Als het bloeden niet echt doorzet zoals bij een normale ongesteldheid kun je vanaf de dag dat je eigenlijk ongesteld had moeten worden een testje doen.
Verder over het oefenen na de eisprong, het is misschien voor je gevoel niet helemaal fris, maar het kan makkelijk hoor. Sommige vrouwen oefenen gewoon door als ze ongesteld zijn! Maar ik kan me ook voorstellen dat je dat zelf liever niet wilt of je vriend niet.
In ieder geval veel succes met zwanger worden en laat je niet t eveel beinvloeden door het temperaturen. Als je regelmatig vrijt kun je je ei niet missen!

heey,

bedankt voor je reactie!!
de eerste maand al zwanger!!
dat is goed, en niks voor hoeven doen.

Ik had in mijn vorge berichtje al gezet dat ik het met een oor thermometer doe, maar probeer het nu een maand rectaal. ik ga kijken of daar verschil in zit.
zou wel mooi zijn.
maar het kan dus geen kwaad om de vrijen als je dus al een kleurtje hebt voor dat je eik ongesteld moet worden.
is dat eigenlijk normaal.??
Weet je misschien nog een andere methode om zwanger te raken??

Overal hoor ik al babyboom!! en ken er al een paar die net zwanger zijn.
Is allemaal heel leuke voor ze.. voor mij is het dan balen.. ooh weer geen goeie maand gehad.
we maken het er het beste van.

Kus Brenda

Terug
Bovenaan