Zwanger worden of opleiding??

<p>Ik zit met een keuze waar ik niet zo goed uit kom... en was benieuwd naar andere meningen of adviezen.</p><p>Ik ben 35 jaar en heb 2 kindjes uit een vorige relatie. Nu willen mijn vriend en ik nog heel graag een kindje erbij van ons samen. We zijn nu 1,5 jaar samen en wonen sinds kort bij elkaar. Het liefst willen we nog heel even wachten met zwanger worden tot we ook een keer samen op vakantie zijn geweest en een poosje hebben samen gewoond dus zaten we zelf rond oktober te denken om dan te beginnen en dan is het nog maar afwachten of het (snel) gaat lukken. Nu hebben ze me op mijn werk een opleiding aangeboden die ik heel graag wil volgen omdat ik anders niet ver kom met mn werk en bijna nergens anders aan de bak kan. maar die start dus ook in sept en duurt 1,5 jaar. Best een pittige opleiding!!  Nu zit ik dus met een dilemma of ik nou die opleiding moet gaan doen of niet...  en  of ik dan wel rond die tijd moet stoppen met de pil of juist eerder of later. aangezien ik al 35 ben vind ik eigelijk niet dat ik nog jaren kan wachten met zwanger worden.... </p><p> </p>
 
Tsja lastig want je weet ook niet hoe lang je doet over zwanger worden (als t uberhaupt lukt).. en wat als je gedurende de opleiding een kindje zou krijgen? Kan de combi niet? Ik zou alles goed op een rij zetten en bedenken waar je je het best bij voelt. Het blijft lastig..
 
Tja ik snap dat je dit moeilijk vind. Ik denk dat ik persoonlijk allebei zou doen wanneer het goed voelt. Je weet nooit hoe dingen lopen. Misschien duurt het wel een jaar voordat je zwanger raakt. Ben je wel zwanger tijdens opleiding en is het teveel is er altijd wel manier te vinden om uitstel te krijgen. Naar mijn ervaring loopt het leven toch zoals je niet verwacht en krijg je spijt van dingen die je niet doet. Kortom mijn tip laat het los en zie hoe het loopt allemaa 
 
Tja ik snap dat je dit moeilijk vind. Ik denk dat ik persoonlijk allebei zou doen wanneer het goed voelt. Je weet nooit hoe dingen lopen. Misschien duurt het wel een jaar voordat je zwanger raakt. Ben je wel zwanger tijdens opleiding en is het teveel is er altijd wel manier te vinden om uitstel te krijgen. Naar mijn ervaring loopt het leven toch zoals je niet verwacht en krijg je spijt van dingen die je niet doet. Kortom mijn tip laat het los en zie hoe het loopt allemaa 
 
Lastige situatie inderdaad en een beetje herkenbaar.
Ik ben 32 en heb een hoop gedoe gehad persoonlijk en op mijn werk het afgelopen half jaar. Nu is alles weer stabiel en heb ik de knoop doorgehakt om een vervolgopleiding te doen, ook van ongeveer 1,5 jaar. Daarnaast waren en zijn mijn man en ik bezig voor een eerste kindje. Ik ben me er bewust van dat ik dan mogelijk zwanger ben en zal moeten bevallen tijdens de opleiding, maar heb nu toch de keuze gemaakt voor allebei te gaan en mocht het zo lopen zoeken we wel weer een oplossing. Je weet immers toch nooit precies hoe lang het gaat duren.
Doe vooral waar jij je goed bij voelt, maar persoonlijk zou ik me er niet van laten weerhouden om die opleiding te doen, zeker niet als je zelf anders bijna geen mogelijkheden hebt in de toekomst.
Sterkte met beslissen.
 
Terug
Bovenaan