<p>Ik zit met een keuze waar ik niet zo goed uit kom... en was benieuwd naar andere meningen of adviezen.</p><p>Ik ben 35 jaar en heb 2 kindjes uit een vorige relatie. Nu willen mijn vriend en ik nog heel graag een kindje erbij van ons samen. We zijn nu 1,5 jaar samen en wonen sinds kort bij elkaar. Het liefst willen we nog heel even wachten met zwanger worden tot we ook een keer samen op vakantie zijn geweest en een poosje hebben samen gewoond dus zaten we zelf rond oktober te denken om dan te beginnen en dan is het nog maar afwachten of het (snel) gaat lukken. Nu hebben ze me op mijn werk een opleiding aangeboden die ik heel graag wil volgen omdat ik anders niet ver kom met mn werk en bijna nergens anders aan de bak kan. maar die start dus ook in sept en duurt 1,5 jaar. Best een pittige opleiding!! Nu zit ik dus met een dilemma of ik nou die opleiding moet gaan doen of niet... en of ik dan wel rond die tijd moet stoppen met de pil of juist eerder of later. aangezien ik al 35 ben vind ik eigelijk niet dat ik nog jaren kan wachten met zwanger worden.... </p><p> </p>