zwanger worden of toch niet?

A

Anoniem

Guest
Hallo Meiden,

Ik heb echt even advies van iemand nodig wordt helemaal gek van mezelf!

Ik heb al 4 jaar een lieve vriend en woon al 2 jaar samen.
We hebben samen een eengezinswoning en dus ruimte voor een kind.......
Zelf ben ik pas begonnen met een nieuwe baan en heb ook nog een interne vacature lopen.
Al ruim een jaar ben ik niet meer van deze site af te slaan en zie alleen nog maar zwangere vrouwen en ben nergens anders meer mee bezig dan met kinderen.
Mijn partner is nog niet helemaal aan het idee gewend maar dat is meer onzekerheid.
Volgende maand wilde we gaan stoppen en proberen om zwanger te worden.
Maar nu begin ik toch te tweifelen of ik niet nog even moet wachten ivb met mijn baan en leeftijd (21) Maar diep van binnen voel ik dat we samen toe zijn aan een nieuwe fase in ons leven.
Ook ben ik bang dat mijn vriend minder vruchtbaar is omdat zijn scrotum bij de geboorte niet is ingedaald en hij maar een bal heeft.
Hierdoor wil ik ook niet te lang wachten omdat mijn vriend ookal de 30 naderd.

Ik hoop dat iemand me na het lezen van deze lap tekst advies zou kunnen geven.

Alvast bedank!

Suzanne

Hoi Suzanne

Dit is eigenlijk een vraag waar een ander eigenlijk geen antwoord op kan geven. Als jij en je partner er voor 100% voor gaan moet je het doen. Twijfel je nog een beetje i.v.m jou leeftijd werk dan zou ik nog wachten vooral omdat ik het idee heb dat je partner er nog niet helemaal uit is. Als je eenmaal zwanger bent  kun je niet meer terug. Ik weet wel toen ik eenmaal zwanger was kwam de twijfel bij mij wel toen ik het gevoel kreeg of ik het wel aankon. Op het moment dat mijn zoontje ter wereld kwam was dit gelijk voorbij. Iedereen heeft die angst dat is normaal. Een ander kan niet voor jou beslissen of je nu wel of niet zwanger zou moeten raken. Over de vraag van je vriend die maar een zaadbal heeft. IK denk dat dit niet zoveel problemen hoeft op te geven. Een man kan met een bal net zo vruchtbaar zijn dan met beide. Dat geldt namelijk ook voor de vrouw als een vrouw een eierstok heeft kan ze net zo goed zwanger raken (hoeft ook geen problemen te geven) dan een vrouw met beide eierstokken. IK kan me wel voorstellen dat je daar bang over bent. Meid succes met het beslissen van je keuze.

Groet Sharine

Hoi Suzanne,

Dat is een keuze die je samen met je vriend moet maken, denk ik. Ik denk ook dat je leeftijd niet zo belangrijk   is, meer of je er allebei aan toe bent. En bij twijfel zou ik het niet doen, want een zwangerschap kan best heel zwaar zijn en een kindje is de eerste tijd ook best pittig, dus dan moet je er wel voor de volle 100% achter staan. Maar als jullie er allebei achter staan, zou ik me niet tegen laten houden door allerlei praktische overwegingen, hoor! Als je daar rekening mee gaat houden komt het juiste moment nooit...

Groetjes,

Jetteke

Ik vind dat je de keuze 'samen' moet maken...
En er allbei voor 100% achterstaan!
Anders werkt het niet....Dus als ik jou was....En heel goed gesprek met je partner...en Beslissingen nemen over je baan..
Hoe je dat allemaal gaat doen....Dan komen jullie er samen vast wel uit!!

Groetjes

Terug
Bovenaan