Zwanger worden op 40+

Hallo, ik ben reeds mama van 42 jaar en +mama :dus samengesteld gezin. Dat is een hele boterham maar....wij hebben nog steeds een kinderwens.
Alleen ben ik nu ongeruster voor mijn leeftijd betreft de risico's die er extra bijkomen....en toch is de drang zo groot en sterk. Ik denk steeds: wat gaat iedereen van me denken 'nu nog mama worden op die leeftijd'
Zijn er nog dames die een beetje zelfde hebben ?zo ja! Dan hoor ik het graag en wil er zeker over praten met jullie! Ben benieuwd!

Hoi. Ik ben voor het eerst moeder geworden op mijn 40ste. Ben nu 42 en zwanger van de tweede. Zwangerschappen verlopen niet soepel in de zin van veel last van bekkenpijn en harde buiken. Maar de baby doet het erg goed. Wel nipt test laten doen.
42 kan dus nog prima om zwanger te worden. Zal zeker anders zijn dan zwanger zijn op je 20 ste maar laat het je niet tegen houden. Succes!

Hoi ik ben nu 26 weken zwanger van mijn eerste en ben 41 (42 als ik ga bevallen). Mijn man en ik hebben jaren in een medisch traject gezeten, dus voor ons was het niet geheel een bewuste keuze om op “latere” leeftijd ouders te worden. Ik was ook een beetje bang voor mijn omgeving, maar er is werkelijk niemand die iets over mijn leeftijd heeft gezegd! Ik heb geen vergelijking met een andere zwangerschap op jongere leeftijd, dus weet niet of het nu zwaarder/anders is. Wat ik merk, is dat ik wel al rustig aan moet doen. Ging graag dagelijks zo’n 4/5km lopen, maar dat lukt echt niet meer. Krijg dan snel last van mijn buik. Verder denk ik dat de zwangerschap tot nu heel voorspoedig verloopt en dat het ook niet altijd wat zegt hoe oud je bent of het wel of niet goed zal gaan.

Jij ook proficiat! Ik weet wel hoe het is als 20er zwanger te zijn en late 30er ook, en daar zat al wat verschil op hoor dus ik denk nu ook.. weer paar jaren ouder...maar we gaan er toch voor hoor! We zien wel! Eind deze maand heb ik afspraak !

Zal zegen waarom denk je aan andere doe wat jij wilt als je nog en kinderwens hebt en je bent gezond en vraagje af kan je het wel aan zal ik zegen doe wat heeft leeftijd er mee te maken en 40 42 vind ik nog best en goeie leeftijd en als het lukt waar wacht je op is jou leven en niet van en andere succes nog ?

Dank je, is toch wel fijn dat te lezen. En ja het is zeker onze keuze maar ik ben wat bang voor de reactie van mensen in mijn nabije omgeving,die gaan mij vanalles verwijten denk ik, maar toch wij moeten het kind opvoeden en niet een ander he! Mensen hebben steeds vooroordelen zonder echt bij na te denken...toch bedankt voor je mening!

Ik zou zegen niks van aan stellen is jou leven en niet van hun mensen die jou beoordelen zonder te weten waarom noem ik alleen jaloezie meer niet en 42 vind ik echt geen oud leeftijd als je gezond en fit bent zou ik zegen gewoon doen ??

Terug
Bovenaan