Zwanger worden op oudere leeftijd

Zijn hier dames die net als ik proberen zwanger te worden op ‘oudere’ leeftijd?
Ik ben zelf 40 en heb al twee kinderen uit een eerdere relatie maar heb met mijn ‘nieuwe’ partner nog een grote wens om samen een kindje te mogen krijgen.
Mijn lijf kent zwanger worden, het ging beide keren heel vlotjes.
Maar dat is 9 jaar geleden.
En leeftijd speelt toch echt een rol.
Heb wel een heel mooie cyclus van 28 dagen met netjes een eisprong rond dag 15.
Vind het weer spannend, maar ben wel veel relaxter dan toen ik jonger was.
We hebben ons voorgenomen het een half jaar te proberen, en dan verder kijken.
We willen geen medische molen in.
Nog meer dames hier?
 
Ehm nou we proberen niet zwanger te worden, maar ik ben inmiddels 29 weken zwanger van ons 5e kindje…
Ik ben 24 dec. uitgerekend en hoop half januari 44 te worden.
Tuurlijk, je merkt dat je geen 20 meer bent. Al zijn er ook die er net zo fluitend doorheen gaan als een 20 jarige… maar er zijn er ook van 20 die veel problemen hebben in een zwangerschap, dus wat dat betreft kun je er niks van zeggen…
Toch kan ik het niet echt als zwaar betitelen…
Het enige is dat je merkt dat je er al hebt rondlopen… (hier 3, 8, 11 en de oudste zou nu 15 geweest zijn…)
 
Wat fijn om te lezen.
En gefeliciteerd met je zwangerschap.
Mijn kinderen zijn 10.
Geen kleintjes meer.

Merk je weerstand vanuit je omgeving?
Niet dat mijn gedachten en wens hierdoor beïnvloed worden. Maar kan me indenken dat er wel met getrokken wenkbrauwen op gereageerd kan worden ivm leeftijd.
 
Oh ja zeker krijg ik commentaar. Van mensen heel dichtbij.
Waar begin je aan? Heb je wel aan de risico’s gedacht? Als je kind 10 is ben jij 54?
Zo kan ik nog wel even doorgaan.
Tuurlijk, we weten dat menselijker wijs gezien de risico’s groter zijn. Maar aan de andere kant, toen onze oudste overleed bij de geboorte, was ik 28… Leeftijd zegt niets…

Het gaat erom wat je er zelf (samen met je partner) van vind, niet wat een ander ervan vindt.
 
Hallo,

Ik ben 43 en heb een dochtertje van 9 maanden. Ze was voor mij de eerste. In zwangerschapsland ben je oud als je 40+ bent. Maar ik heb er geen negatieve reacties op gehad.

Het zwanger worden heeft 1,5 jaar geduurd. En het begin van de zwangerschap ging ik fluitend doorheen. Niet misselijk nergens last van. Ik kreeg allemaal extra controles en extra echo's. Dus het heeft ook voordelen haha.

Vanaf week 25 kreeg ik het wel zwaarder hield veel vocht vast en met 31 weken ben ik opgenomen met pre eclampsie. Mijn dochter is met spoed gehaald met 34 weken. Prematuur en dysmatuur. Maar ondertussen een vrolijke gezonde dame van 9 maanden.

Ja als je ouder bent heb je meer risico's. Maar kwam het bij mij door de leeftijd????
Geen idee. Kan ook aanleg zijn gewoon of gewoon pech, eerste zwangerschap? Zoveel mogelijkheden. Alle voorzorgsmaatregelen genomen om het te voorkomen ascal extra calsium extra controles.

Trek je niets aan wat anderen zeggen. Ook op deze leeftijd is een gezond kindje krijgen gewoon mogelijk. En hoe zlde zwangerschap verloopt is voor iedereen anders. Maar dat is ook bij een jonge blom van 25 jaar.

Succes.
 
Terug
Bovenaan