Zwanger worden, ovulatie

<p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; hyphens: none; font-size: 17px; color: rgba(0, 0, 0, 0.9); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; background-color: #f7f8fa;">Hoihoi!</p><p> </p><p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; hyphens: none; font-size: 17px; color: rgba(0, 0, 0, 0.9); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; background-color: #f7f8fa;">Ik ben na mijn laatste prikpil ongesteld geweest, netjes de datum zoals altijd (23e)maart 2019. Toen was ik het ineens de 10e erop april, toen was het 1.5 maand weg, inmiddels heb ik weer 2 keer mijn normale menstruatie terug mei en juni. Ik kan er de 23ste/24ste op wachten. Houdt dit in dat ik een 30 dagen cyclus heb en van de 5 tot 11e mijn vruchtbare dagen, en op de 10e mijn ovulatie heb? Of doe ik iets niet goed?.</p><p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; hyphens: none; font-size: 17px; color: rgba(0, 0, 0, 0.9); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; background-color: #f7f8fa;"> </p><p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; hyphens: none; font-size: 17px; color: rgba(0, 0, 0, 0.9); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; background-color: #f7f8fa;"> </p><p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; hyphens: none; font-size: 17px; color: rgba(0, 0, 0, 0.9); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; background-color: #f7f8fa;">Ik ben erg benieuwd, geduld word op de proef gesteld, maar geduld word uiteindelijk beloond.</p><p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; hyphens: none; font-size: 17px; color: rgba(0, 0, 0, 0.9); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; background-color: #f7f8fa;"> </p><p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; hyphens: none; font-size: 17px; color: rgba(0, 0, 0, 0.9); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; background-color: #f7f8fa;"> </p><p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; hyphens: none; font-size: 17px; color: rgba(0, 0, 0, 0.9); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; background-color: #f7f8fa;">Groetjes!!</p><p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; hyphens: none; font-size: 17px; color: rgba(0, 0, 0, 0.9); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; background-color: #f7f8fa;"> </p><p style="box-sizing: inherit; outline: 0px; margin: 0.5em 0px 1em; hyphens: none; font-size: 17px; color: rgba(0, 0, 0, 0.9); font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; background-color: #f7f8fa;"> </p>
 
Gemiddeld komt je menstruatie 14 dagen na je ovulatie, dit kan ook iets langer of korter zijn, dit aanhoudend zou je ovulatie rond dag 16 zijn met een cyclus van 30 dagen. Vruchtbaar dus vanaf dag 11 tot 17 ongeveer.
 
Gebruik anders een maand of 3 ovulatie testen. In het begin even lastig te ‘lezen’ maar als je ze een paar keer hebt gebruikt is het makkelijker. Ik bewaarde die van de vorige maand altijd om te vergelijken qua kleur. Hopelijk is het je snel gegund!
 
Dankjewel, ja als het deze keer niet zo is ga ik indd aan de ovulatie testen. Vind t alleen prijzig voor iets wat je weggooit zegmaar. 
Dankje voor je reactie 
 
Hoi dames! Even een vraagje... volgens een app die ik gebruik om mijn menstruatie bij te houden, was mijn ovulatie op 14 juli. Nu ben ik intiem geweest op 8 juli. Is er dan een kans aanwezig dat ik zwanger zou kunnen raken?
 
Ja dat zou nog net kunnen. Het zaad kan in principe tot wel 6 dagen overleven tijdens de vruchtbare periode (dan zijn de meest gunstige omstandigheden). Maar dan moet je er wel vanuit gaan dat je ook echt op die dag je ei hebt gehad en niet net iets eerder. 
 
Terug
Bovenaan