Zwanger worden van de 2de

Een zusje is het beste cadeau ooit geweest voor mijn zoontje (hoewel dat niet de reden was voor een tweede). Hij is gek op zijn baby zusje, ook al moet hij de aandacht delen. Dat ik mijn dochtertje nu minder aandacht kan geven als mijn zoontje destijds is niet anders. Ze zal niet beter weten dan dat ook zij de aandacht moet delen.
 
Bedankt voor je reactie. Dat gevoel heb ik ook inderdaad, maar er blijven gewoon af en toe dingen door mijn hoofd gaan. Voor een kindje gaan blijft ook gewoon spannend.
 
Ik ben nu zwanger van de 2e. Zoon word in mei 4 en deze word in juli geboren.. voel me nu soms al best schuldig maar ik heb nog geen idee hoe hij gaat reageren, betrek hem wel bij de echo's als de baby groter is.. kijken hoe dat gaat :)
 
Ik ben net 4 weken geleden bevallen van de tweede en ons zoontje (wost in januari 3) heeft er wel iets moeite mee.  Daarnaast heeft hij het bij opa en oma en op de opvang nergens anders over  zo trots is hij. 
Gister ben ik bij een osteopaat geweest met onze baby ivm snelle bevalling,  reflux en krampen en tijdens de behandeling was ze ook even mijn mental coach. 
Je denkt dat je je kinderen te kort doet, maar dat is echt niet zo.  Kinderen kunnen zich zo goed aanpassen aan de situatie. Enige wat hij nu doet is de grenzen weer opzoeken,  zeker wanneer hij merkt en voelt dat ik niet lekker in mn vel zit. Alsof ook hij weer met zn navelstreng aan je vast zit.. 
Kinderen voelen dat zo goed aan maar hebben eigenlijk meer last van jouw schuldgevoel dan dat ze er baat bij hebben.  
Als dat hier gebeurd dan is het adem in,  adem uit en gaat het vanzelf weer beter. 
 
Terug
Bovenaan