Zwanger worden van de 2e

A

Anoniem

Guest
Hoi iedereen.

Wij hebben een zoontje van anderhalf en zijn helemaal weg van onze mannetje.
Nu is het zo dat mijn hormoontjes weer beginnen te spelen voor de 2e.
Wat is de beste leeftijd om tussen de 1e en de 2e te houden.
Ook is het zo dat mijn zwangerschap van de 1e echt helemaal super was maar mijn bevalling viel mij zwaar tegen.
Wel heb ik het goed gedaan kreeg ik te horen van de verloskundige, 10 uur om precies te zijn heb ik er over gedaan om te bevallen en ze zei dat dat een mooie tijd was voor de 1e.
Maar goed mijn bevalling heeft gewoon heel veel negatieve indruk bij mij achter gelaten en dat houdt mij dus ook een beetje tegen om weer zwanger te worden.

Wat kan ik het beste doen, wat is wijsheid.
We willen over een half jaartje graag weer gaan proberen voor een 2e maar ik wil die pijn die ik toen had niet meer mee maken.
Wie kan mij weer in die roze wolk gooien??

gr Marijke.

hoi,

ik ben nog nooit bevallen dus weet niet hoe het voeld.
maar is het niet zo dat je om een ruggenprik kunt vragen?
daar is niets minder gezond aan. hier in spanje gebeurt het zelfs standaard bij elke bevalling!!

gewoon lekker doen meid. 10 uur is lang, maar je krijgt er je leven lang plezier en liefde voor terug toch!

groetjes esther

hallo   M,

Zelf heb ik een zoontje van 2 jaar en bij mij is de bevalling juist meegevallen. Maar dat is geen garantie voor de tweede maal. Je moet het toch een beetje relativeren geen enkele bevalling is hetzelfde. Zelf heb   ik een techniek geleerd om me heel goed te kunnen ontspannen tussen de weeen door. Het heet projectie. Ik ging in mijn gedachten naar een andere plek. De vk en verpleegster waren verbijsterd. Ik kon tussen de weeen door zo goed ontspannen dat het aan de hartslag te zien was, en zo alsof ik tussendoor sliep.

Aan deze techniek heb ik heel veel gehad.
Laar maar weten of je er tzt meer van wilt weten

groet nathalie

Hoi hoi!!!
Ik heb zelf ook een zoontje van 3,5 en probeer nu zwanger te worden van de 2e.
De bevalling is me eigenlijk nog wel meegevallen...
Ik heb er ook 10 uur over gedaan en de weeen waren niet mis.
Maar ik heb van elke perswee en van de  uitdrijving genoten!!!
Ik weet dat dit moeilijk te geloven is, maar het is echt waar.
Ik zei zelfs meteen erna tegen de vk: is dit alles???
Die wist niet wat ze hoorde!!!

Ik heb wel eens gehoord dat een 2e bevalling vaak sneller gaat, omdat de weg al een keer begaan is, maar elke bevalling is anders en hou er dan ernstig rekening ermee dat het deze keer misschien minder makkelijk zal gaan...
Maar dat is eigenlijk alleen om mezelf te beschermen zodat ik er niet te makkelijk tegenaan ga kijken. Dan kan het alleen nog maar meevallen, toch?

En wat betreft het leeftijdsverschil tussen de kinderen: de een vindt het prettig om ze vlak na elkaar te krijgen, de ander heeft er liever wat ruimte tussen.
Alles heeft z'n voor en tegen.
Een voordeel voor onszelf: de oudste wordt al zelfstandig, dus dan heb je weer meer tijd om aan de kleinste te besteden.

Ik wens je veel succes!!!

Dikke kus ,
Dyonne

Hoi Marijke,

Mijn vorige bevalling was ook erg zwaar en wil ik eigenlijk ook niet nog een keer meemaken. Maar als dat er voor nodig is om nog zo'n prachtig kindje van onszelf te zien rondhobbelen heb ik dat er wel voor over!

Ik wilde eigenlijk ook niet teveel leeftijdsverschil tussen de kids, maar ik ben nu al 9 maanden bezig voor de 2e dus je weet toch nooit hoe het loopt!

Je moet natuurlijk zelf beslissen wat je gaat doen, maar misschien heeft dit je een beetje geholpen, hou je ons op de hoogte?

Groetjes Janu

Terug
Bovenaan