Zwanger worden van de 2e

A

Anoniem

Guest
Hallo dames,

Ik ben sinds 5 maanden de trotse mama van een geweldig jochie Floris alles gaat helemaal prima. Toch willen we al graag op korte termijn gaan proberen zwanger te  worden van een 2e kindje. Ik weet dat je minimaal 9 maanden moet wachten na je bevalling, maar ik krijg in mijn omgeving hele gemengde reacties als ik een balletje opgooi:)

Ik begin nu te twijfelen, of ik ons zoontje te kort doe als ik zo snel weer zwanger zou mogen worden. Weetjewel misschien veel vermoeider, of dat hij minder lang zijn papa en mama voor zich alleen heeft etc etc... Ik moet erbij zeggen dat mijn eerste zwangerschap probleemloos is verlopen, dus misschien speelt dat onbewust mee in de gedachte om snel weer te beginnen.

Nog een andere vraag, mijn zoontje krijgt nu nog volledige borstvoeding (hij is pas 5 mnd) kan je hiermee doorgaan tijdens je zwangerschap of ontneem je dan een van de 2 belangrijke stoffen?

Ik hoop dat jullie met mij jullie ideeen willen delen, zodat ik misschien beter een keuze kan maken.
grtz Caroline

Hallo mama van Floris,

Je moet doen wat jullie zelf willen, de omgeving kletst toch wel.
Maar je kan geen borstvoeding geven als je weer zwanger bent, dat vergt namelijk teveel van je lichaam. Dus hou hier wel rekening mee.
Ik heb mijn dochter 6 maanden voledige borstvoeding gegeven, en nu ze 11 maanden is, willen we graag een tweede kindje.
Succes,
groetjes

he ik vind het klets dat de mensen in je omgeving zo reageren. ik heb zelf een zoontje van 14 maanden en wij zijn nu alweer 4 maanden bezig voor een 2de mocht   niet eerder omdat de 1ste met een ks gehaald is. heb 2 maanden geleden een miskraam gehad en bij mij zeiken ze ook.
je moet gewoon doen waar je je zelf goed bij voelt als er weinig leeftijdsverschil tussen zit hebben ze wat aan elkaar en als er meer leeftijdsverschil tussen zit is het makkelijk dat de oudste wat zelfstandiger is maar daar kan niemand iets over zeggen dat is je eigen keuze.
was de 1ste geen ks geweest was ik ook al veel eerder begonnen

groetjes nicole

Ik denk niet dat je je oudste te kort doet door al snel weer voor een 2e te gaan. Hij is nu nog te klein om door te hebben wat er allemaal verandert.
Onze oudste was 7 maanden toen we voor de 2e gingen. Dat had er mede mee te maken dat het 3 jaar duurde voordat ik van haar zwanger was, maar ook omdat we niet te groot leeftijdsverschil wilden. Van de 2e was ik snel zwanger en de meiden schelen 20 maanden. Voor hun gevoel zijn ze altijd samen geweest, de oudste vind het ook heel raar als er foto's van haar zijn waar haar zusje niet op staat.
groetjes Melanie

Mijn dochter is ook 5 maanden oud en wij doen het sinds deze maand ook weer lekker zonder.
Ik ben er niet druk mee bezig. We zien het wel. Als het komt is het welkom en als het nog even duurt is ook prima.

hoi,

misschien kan je even met huisarts overleggen..
Ik ben jaran kraamverzorgster geweest en heb enkele malen mee gemaakt dat moeder ouder kind nog borst voeding gaf, in verwachting raakte en baby en peuter borst voeding gaf. noemen ze Tandem voeden!!!
dus kan wel!!! of het verstandig is is een andere vraag!
kijk en luister naar je eigen lijf!!!
succes!!

Hallo,

Mijn verhaal komt wel een beetje overeen met dat van jou, maar ook weer niet....Euhm ja.
Nou ja ons zoontje is namelijk 3 jaar. En ik heb enorm lang getwijfeld of we wel of niet een tweede zouden nemen.
Vanaf dat hij anderhalf is is het bij mij al aan het kriebelen, maar ik durfde niet. Er was elke keer wel weer een andere reden waarom ik niet meer wilde of weer begon te twijfelen enz.
Met als gevolg dat ons zoontje nu drie is en ik nu wel een tweede wil. Althans ik heb de knoop gewoon doorgehakt! Ik denk dat ik altijd wel zal blijven twijfelen. Je kunt nou eenmaal niet alles weten. Dus gewoon een keer de sprong wagen zeg maar.

En nu vind ik het jammer dat ik dat niet eerder gedaan heb, want nu vind ik het jammer dat er rond de vier jaar leeftijdsverschil tussen mijn kindjes zal zitten.

Dus als je het wil gewoon doen, je moet je natuurlijk wel goed voelen. Maar wachten op gevoelens die je zou moeten krijgen enz. Dat zou ik niet doen. Je blijft denk ik altijd wel twijfelen. Het is natuurlijk ook niet zomaar wat. Best een behoorlijke keuze.

Succes!

Groetjes Gerrie.

Volg je hart en luister niet naar je omgeving.

Ik heb bij de eerste een ks gehad en wilde ook pas toen hij 1,5 was voor een tweede gaan.
Ik hoopte altijd op 2,5 a 3 jaar leeftijdsverschil, dat leek mij altijd erg ideaal.

Ik ben nu bijna 2 jaar al niet meer aan de pil, heb in november een kindje van 14 weken verloren en dus nog geen tweede.

Mijn oudste wordt in september 4 en dus zal er bij ons ook meer dan 4 jaar tussen zitten als er een tweede komt.

Dat laatste zeg ik bewust, omdat ik nu vind dat het niet meer uitmaakt hoeveel leeftijdsverschil er is. Ik heb teveel miskramen al gehad en zal blij zijn als er een tweede komt.

En over het leeftijdsverschil? Hoeveel er ook tussen zit, het is ook een kwestie van karakters en dat heb je nu eenmaal niet in de hand.
En wat maken 12 maanden verschil of 5 jaar nou uit als ze eenmaal volwassen zijn?

Ik zou dus zeggen ga er voor als je dat wilt en medisch gezien het kan! Je weet nooit hoe het leven loopt!

Succes

mama van MD

Terug
Bovenaan