zwanger worden van derde kindje???

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Vroeger zat ik ook op dit forum. Ondertussen heb ik twee kindjes: 3 jaar en 1,5 jaar. We zijn enorm aan het twijfelen voor een derde. We willen wel maar hebben er ook schrik voor. Nu hebben we het immers al heel druk en we werken allebei fulltime. Herkent iemand dit? Vrees dat we ook vreemde reacties zullen krijgen uit de omgeving. We hebben een jongetje en een meisje en iedereen lijkt dit perfect te vinden.
Alleen heb ik het gevoel dat ons gezinnetje nog niet compleet is...
Febe78

Komt me allemaal bekend voor.
Ook wij hebben een dochter (3) en een zoon (1j3m) en hebben ook het gevoel dat ons gezinnetje nog niet compleet is. Ook in onze omgeving gaat iedereen ervan uit dat we het hierbij laten, maar daar zijn wij zelf nog niet zo zeker van.
Wel wil ik dit keer wat langer wachten en gaan we er over een jaartje weer voor.
Succes met het maken van je keuze.
Ga vooral uit van jullie eigen gevoel!

Suus

Hoi Febe,

Ik ken het probleem niet, want ben zelf bezig voor 1e, maar ik vind dat je je van je omgeving niks moet aantrekken hoor! Als jullie graag een 3e willen moet je dat gewoon doen. Je zegt dat jullie allebei fulltime werken en dus hartstikke druk zijn. Kan of wil 1 van jullie niet wat minder werken dan? Hoe doe je dat nu met de kinderen? Ik zou er zker goed over nadenken, maar puur op basis van wat jullie willen en niet wat de rest van de wereld er van zegt of denkt.
Succes met beslissen en wie weet tot gauw op het forum.

Groeten, Daniëlle

Hoi!

Tja, minder werken zit er zeker niet in want we hebben een huis gekocht en zitten met een hoge lening. Er is wel plaats zat in dat grote huis. Dat is dan de keerzijde van de medaille zeker?! Nu lukt het wel om alles te combineren. Ik heb wel veel vakantie aangezien ik lesgeef. Maar soms is het zoooo druk dat ik dan toch weer twijfel. In ieder geval wil ik nog een half jaartje wachten voor we definitief beslissen. Misschien dat we er dan wel zeker van zijn?

groetjes!

Hoi.
Ik ben zwanger van onze derde..
Nog een dikke week te gaan..Spannend dus.
Wij wisten al tijdens de tweede zwangerschap dat we er ws nog wel een keer aan zouden beginnen. Maar niet wanneer.
Echter duurde het best een tijdje voor we echt besloten er voor te gaan wat eerst resulteerde in een miskraam, en toen vrij snel weer zwanger.
We hebben ook allerlei reacties gehad, van' Je hebt toch al een meisje en een jongen?
Tot; ''Jullie zijn gek, heb je ze beiden op school, beginnen ze weer opnieuw??!!""
Alsof iemand daar iets over heeft te zeggen...
Maargoed, onze kids zijn bijna 8[ sept]  en 4,5 jaar, en zitten dus beide op school.
Nu is het vakantie en zijn ze thuis.
Maar we gaan van ons  derde kindje met z'n vieren genieten, juist leuk dat ze betrokken zijn en snappen wat er gaat komen.
Ga voor je gevoel, als je het met 2 redt, zal 3 ook wel goed komen!!
Dus als je nu oppas hebt..dan toch ook wel?
Groet R

Hoi

Wij willen ook graag een derde kindje en wij hebben ook een zoon (4 jaar) en een dochter (21 maanden). Ik heb soms die twijfel ook wel eens vooral als mijn kinderen vervelend zijn dan denk ik wel eens van mmhh een derde kan ik  het wel aan. Maar iedere maand dat ik weer ongi word ben ik wel weer  teleurgesteld. Ik wil het wel heel graag dus we gaan er gewoon voor.  
Toen ik bevallen was van mijn dochter had ik wel zoiets van ik heb een jongen en een meisje eigenlijk is het wel compleet. Maar  naar een jaar had ik zoiets van toch wel graag een derde, mijn man heeft altijd al gezegd van  drie kinderen als het ons gegund is.
Kijk wil het niet lukken dat laten we het bij 2 kids we gaan in iedergeval niet  naar de ha als het niet wil lukken.

Liefs Sharine  

Wij zijn ook bezig voor een 3e kindje. Onze oudste is 4, de jongste 2,5. We hebben bewust even gewacht na de 2e, zodat ze wat ouder zijn als er een derde bijkomt. Ook omdat de jongste veel ziek was en een slechte slaper was.   Inmiddels zitten we lekker in een ritme en is een derde kindje welkom.
Van wat de omgeving zegt, trekken we ons niets aan.  In onze omgeving  is 2 zo'n beetje standaard, maar het is onze wens en dus gaan we ervoor. We hebben 2 meiden, en een jongetje is niet speciaal een wens, nog een meid erbij zou ook geweldig zijn.
Van onze oudste hebben we bij de gyn. gelopen om zwanger te raken, van de 2e  ben ik  spontaan zwanger geraakt. We hadden eerst ook zoiets van als het komt is het goed, als het niet komt ook, maar inmiddels hebben we toch onze grens verlegd. In september mag ik een afspraak maken bij de gyn. Weet niet of we het dan al doen, of nog wat maandjes wachten, hoop voordie tijd zwanger te zijn.

Hallo,

Ik herken jouw gevoel zeker. Wij hebben een dochter van 3,5 en een zoon van 1 jr en hebben ook nog een wens voor een derde. Onze omgeving denkt ook dat wij compleet zijn, omdat wij een dochter en zoon hebben. Er is ons al paar gezegd geworden dat "de knoop er wel in kan". Ik vind zulke reactie niet leuk, maar ja ik trek er maar niks van aan. Het is toch onze keuze. Als de wens er voor een derde is zou ik er gewoon voor gaan in de toekomst, want twijfels hou je toch denk ik. Als de kids soms een  keer  erg druk zijn en ik aan het einde van de dag dan bekaf ben denk ik soms ook weleens misschien kunnen we het beter maar bij twee houden. Maar ik die kriebels voor een derde blijven er toch steeds en de kids worden ook groter en zelfstandiger en de ene dag is de andere ook niet. Ik zou gewoon je hart volgen dat doen wij ook. groetjes kristina

Terug
Bovenaan