Zwanger worden, vlak na covid vaccinatie

<p>Hoi allemaal, </p><p>Ik heb me suf gezocht online maar ik vind heel weinig  informatie over mijn specifieke vraag. Dus misschien zijn er hier dames die uit ervaring kunnen spreken of meer kennis hebben.</p><p>Graag zou ik voor een tweede kindje willen gaan. Echter ik heb nu 4 weken geleden m'n 1e vaccinatie Phifer gehad tegen Covid. Morgen krijg ik de tweede prik. En ik verwacht een week daarna mijn eisprong. Kan ik dit eitje beter laten gaan :D of kan het geen kwaad om een week na 2e vaccinatie zwanger te raken? Of beter 1 of 2 maanden bewust wachten nog...</p><p>Bedankt. </p><p>Bedankt</p>
 
Je kunt gewoon zwanger worden, de vaccinatie heeft geen invloed op de kwaliteit van de eicel. 
https://www.thuisarts.nl/corona/ik-wil-zwanger-worden-mag-ik-prik-tegen-corona
 
Ik heb 4 augustus m'n tweede prik gehad en kwam er op 19 augustus achter dat ik zwanger was (2 weken ong), nu bijna 19 weken zwanger!
 
Ik ben zwanger geworden in de maand dat ik mijn tweede prik kreeg.
3 augustus kreeg ik de prik en wat ik nu weet was ik 15 augustus zwanger
 
Volgens mij is het geen enkel probleem. Wel kan het zijn dat als jouw lijf het wat lastiger heeft met de prik, je eisprong niet helemaal op het moment komt dat je hem zou verwachten (omdat je lijf dan energie steekt in de afweerreactie ipv het rijpen van eicellen), maar dat kan je met ovulatietesten oplossen en hoeft ook helemaal niet zo te zijn. Ik heb zelf begin augustus mijn 2e prik gehad en had half oktober een positieve test in handen. 

Hopelijk is het snel raak!
 
Terug
Bovenaan